نمایشگاه سنگ های تزئینی معدن، ماشین آلات و تجهیزات تهران ۱۴۰۲

نمایشگاه سنگ های تزئینی معدن، ماشین آلات و تجهیزات تهران ۱۴۰۲

نمایشگاه سنگ های تزئینی معدن، ماشین آلات و تجهیزات1402
فهرست عناوین

نمایشگاه سنگ های ساختمانی تهران در تاریخ ۸ خرداد ۱۴۰۲ شروع  و در تاریخ ۱۲ خرداد به اتمام می رسد. صنعتگران و فعالان این حوزه، تولیدکنندگان سنگ های تزئینی، ماشین آلات، تجهیزات صنعتی و صنایع مربوطه برای عرضه محصولات خود در محل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب دور هم جمع می شوند و با ارائه توانمندی و تولیدات خود، با پیشرفت‌های روز صنایع سنگ بیشتر آشنا می شوند.

نمایشگاه سنگ تهران به عنوان مکانی ایفای نقش میکند که فعالان حوزه صنعت سنگ به معرفی مصالح داخلی و بومی و متناسب با محیط زیست با طول عمر بالا و زیبایی منحصر به فرد میپردازند. در این نمایشگاه بیش از ۶۰۰۰ کارخانه و ۱۲۰۰ معدن با تنوع بی نظیر از سنگ های مختلف معرفی می شود.

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران برگزار می‌شود

رییس انجمن سنگ ایران از برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران با مشارکت شرکت‌هایی از ۶ کشور به همراه ایران خبر داد.
«بهرام شکوری» روز شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در نشست خبری نمایشگاه سنگ تهران افزود: این نمایشگاه با حضور ۱۱۰ شرکت ایرانی همراه با شرکت‌هایی از ۶ کشور چین، روسیه، هند، ایتالیا، ترکیه و یونان برگزار می‌شود.
وی بیان‌داشت: شرکت‌های حاضر در این دوره از نمایشگاه در سه گروه اصلی ماشین‌آلات و تجهیزات معدنی، ملزومات مصرفی و فرآوری معادن حضور دارند که در فضایی به وسعت ۱۲هزار متر مربع برگزار می‌شود.
شکوری از انتخاب نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب به عنوان محل برگزاری نمایشگاه خبر داد و گفت: نزدیکی به بزرگترین شهرک صنعتی کشور (شمس‌آباد)، نزدیکی به فرودگاه بین‌المللی امام(ره)، دسترسی آسان از اصفهان و محلات به عنوان دو قطب صنعتی و معدنی کشور، زیرساخت‌های به‌روز و بین‌المللی سایت شهر آفتاب و نبود ترافیک در محدوده شهر آفتاب و دسترسی آسان به مترو، دلایل اصلی انتخاب شهر آفتاب برای این دوره از نمایشگاه بوده است.
شکوری خاطرنشان کرد: در این دوره از نمایشگاه برای نخستین بار بلوک‌های معدنی به نمایش درآمده و در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
سیزدهمین دوره این نمایشگاه هشتم تا دوازدهم خردادماه در محل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری ایرنا بیش از ۶ هزار واحد معدنی و فراوری سنگ تزئینی در کشور وجود دارد که زمینه اشتغال به کار حدود ۶۰۰ هزار نفر را به وجود آورده است. سالیانه به‌طور متوسط ۱۰ تا ۱۱ میلیون تن سنگ تزئینی در کشور استخراج می‌شود و میزان تولید هیچ‌گاه از ۱۵ میلیون تن فراتر نرفته است. عمده سهم فروش محصولات این صنعت در داخل کشور است و سالیانه به‌طور متوسط ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون دلار ارزآوری از محل صادرات داشته است، در حالی که ترکیه با دارا بودن ذخایر سنگ تزئینی همانند ایران و با تنوع سنگ کمتر، سالیانه بیش از ۳.۲ میلیارد دلار از محل صادرات این محصولات ارزآوری دارد.                

چرا باید در نمایشگاه بین المللی سنگهای تزئینی، معدن، ماشین آلات و تجهیزات مربوطه تهران شرکت کرد؟

این نمایشگاه یکی از قدیمی ترین، بزرگترین و معتبرترین نمایشگاه های بین المللی در ایران است. بازدیدکنندگان و ویزیتورها از تمام شهرهای ایران و همچنین از کشورهای مختلف در این نمایشگاه شرکت می کنند و تولید کنندگان هم به نوبه خود وظیفه مهمی برای توزیع و معرفی خدمات و محصولات دارند.

در چند سال اخیر، تولید کنندگان پیشرو صنعت سنگهای تزئینی، معدن، ماشین آلات برای دیدار با شرکای جدید در نمایشگاه بین المللی سنگهای تزئینی، معدن، ماشین آلات و تجهیزات مربوطه تهران منتظر هستند، تا ارتباطات جدیدی با همدیگر برقرار کردند.

نمایشگاه صنعت سنگ ساختمانی

مهترین اهداف نمایشگاه سنگ ساختمانی تهران

یکی از اهداف اصلی نمایشگاه سنگ تهران حمایت از ابزارها و کالاهای ایرانی و آشنایی بیشتر افراد با محصولات بروز در صنعت سنگ می باشد. نمایشگاه سنگ تهران محلی است که آخرین دستاورد شرکت ها به نمایش گذاشته میشود و صنعتگران بیشتر باهم در تعامل هستند.

دعوت کاوه فاضل بسطامی برای نمایشگاه سنگ 1402

صحبتهای دلنشین آقای کاوه فاضل بسطامی فعال فرهنگی صنعت سنگ کشور، در مورد این دوره از نمایشگاه سنگ خالی از لطف نیست.

“بگذاریم اتحادِ بینِ افرادِ این صنعت، به متولیان نشان دهد که صنعتِ سنگِ ایران هویت و پرستیژی مهم دارد و باید به آن توجه شود. اگر تمایل داشتید در گروه ها و جمع هایی که هستید، دوستانتان را تشویق به بازدید از این نمایشگاه کنید. این حرکتی برای منفعتِ جمعی است.”

یک بار دیگر این بیت شعر را بخوانید.
ارزشِ زحمتی که برای سنگ می کشید، در این سروده ی شاعرِ خوش ذوق ، نمایان است .

“گوهر از سنگ است، ما درّ گرانش كرده ايم

او چنين بوده ست اوّل، ما چنانش كرده ايم

لعل زيباي بدخشان پاره سنگي بيش نيست

ما ز غفلت زينت تاج شهانش كرده ايم

فاش تر گويم: عروس چرخ جز يك ذرّه نيست

ما بلند آوازه، خورشيد جهانش كرده ايم

سقف زيباي فلك را در شب يلداي تار

ما ز نور ديدگان، اختر نشانش كرده ايم

من نمي نالم ز جور آسمان، زيرا كه ما

اين كلاه تنگ را، خود، آسمانش كرده ايم

هيچ موجودي نبودي تا نشان از ما نبود

هر چه را باشد نشاني، ما نشانش كرده ايم

اي كه گفتي: هست يغما را ريا سر تا به پا

نيست سر تا پا ريا، ما امتحانش كرده ايم”

از غزلیات حیدر یغما ( خشتمال نیشابوری )

(زادهٔ ۱۳۰۲ در روستای صومعه، نیشابور – درگذشتهٔ ۲ اسفند ۱۳۶۶ در نیشابور) شاعر معاصر ایرانی بود. یغما به سبب شغل اصلی‌اش به «شاعر خشتمال نیشابوری» مشهور است. شغل او خشت‌مالی، در یکی از کوره‌پزخانه‌های نیشابور بود. یغما فاقد سواد بود اما شعر می‌سرود.

“صنعتِ سنگ باید با اتحاد و همبستگی ، به خودباوری برسد.”

تاریخچه نمایشگاه ها

تاریخ برگزاری نمایشگاه‌ها به سال های خیلی دور بر می گردد. بازارهای مکاره تقریبا از ۶۰۰۰ سال پیش فعالیت داشته‌است. فنیقی ها به عنوان بزرگترین بازرگانان زمان خود نخستین نمایشگاه‌ها را در ۲۸۰۰ سال پیش از میلاد برگزار می کردند. فنیقی‌ها کالاهای مختلف به وسیله کشتی به جاهای دیگر می‌برند و در آنجا  به نمایش می گذارند. با تحولاتی که در دوران نوزایی و انقلاب صنعتی صورت گرفته است، رفته رفته نمایشگاه‌ها بهتر و بهتر برگزار شدند و نمایشگاه ها در سطح منطقه ای و جهانی بر گزار شد. در سال ۱۸۳۰ نمایشگاهی بین المللی در پاریس فرانسه برپا شد که از کشورهای مختلف دنیا در آن شرکت کردند و در مهندس سازنده ایفل، باپرچ (برج ایفل) را در حین برگزاری نمایشگاه برای نمایش شکوه قدرت و پیشترفت صنعتی فرانسه به جهانیان معرفی کرد. از این دست نمایشگاه در سال ۱۸۷۹ میلادی در سیدنی و در سال ۱۸۸۰ میلادی در شهر ملبورن برگزار شد. جالب است بدانید که در آن زمان از عمر شهر ملبورن چیزی حدود پنجاه سال گذشته بود. در سال‌های بعدی نمایشگاه‌های متعدد دیگری نیز برگزار شدند که می‌توان به نمایشگاه جهانی در کشورهای آمریکا، انگلیس، ژاپن و … اشاره کرد. در ایران نیز نمایشگاه های زیادی برگزار می‌شدند. یکی از این مسیرها در ایران برای برپایی نمایشگاه  که مسیرعبور تجار و بازرگانان بود  جاده ابریشم بود، نمایشگاه بر پا می‌شد. در دوره حکومت صفویان بازاری به سبک و سیاق نمایشگاه، در اصفهان تشکیل شد، همچنین در دوره قاجار با تلاش های عباس میرزا نمایشگاه بزرگی در تبریز برگزار شد که در آن سازه های ایران به نمایش درآمد، در این نمایشگاه تجاری از روسیه و عثمانی سابق نیز حضور داشتند. ایران نیز برای اولین بار در نمایشگاهی خارج از کشور در سال ۱۸۵۱ در نمایشگاه کاخ بلورین لندن رخ داد شرکت کرد. سال ۱۳۴۳ قانون تشکیل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی تصویب و در سال ۱۳۴۸ نمایشگاه بین‌المللی آسیایی با مشارکت ۳۳ کشور در شهر تهران برگزار شد. بعد از برگزاری سه نمایشگاه بزرگ آسیایی در سال ۱۳۵۲ نخستین نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد. تا سال ۱۳۷۹، بیست و شش نمایشگاه بین‌المللی بازرگانی در تهران برپا شد و از سال ۱۳۸۰ بطور کاملا تخصصی برگزار می‌شود.

حال و هوای نمایشگاه سنگ تهران ۱۴۰۲

حال و هوای نمایشگاه تهران ۱۴۰۲ که امسال برخلاف سال های گذشته در محل نمایشگاه های بین المللی شهرآفتاب برگزار میشود متفاوت است. همه فعالان حوزه سنگ در حال مستقر شدن در غرفه های خودشان هستند و برای روز افتتاحیه آماده میشوند.

نمایشگاه سنگ های تزئینی معدن، ماشین آلات و تجهیزات تهران 1402

سرودن شعری زیبا توسط جناب احمد پروین غرفه مارامو در نمایشگاه سنگ تهران

گروه بازرگانی مای تور عرضه کننده توری فایبر گلاس و محصولات مارامو که برای ترمیم و تقویت سنگ ها می باشد، بعنوان یکی از شرکت کنندگان در نمایشگاه سنگ تهران معرفی شده است، مقدم شما مراجعه کنندگان محترم را در این نمایشگاه گرامی میدارد و دعوت میکند که از غرفه بازرگانی طهرانی دیدن کنید.

جمع آوری غرفه های نمایشگاه سنگ تهران در شهرآفتاب

باتوجه تعطیلات هفته گذشته در تاریخ ۱۴ و ۱۵ خرداد، تاریخ جمع آوری غرفه های نمایشگاه سنگ به ۱۶ خرداد موکول شد. در ادامه تصاویری از جمع آوری غرفه ها را مشاهده میکنید.

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید