صفر تا صد سنگ اسلب (از معرفی تا خرید و قیمت)

صفر تا صد سنگ اسلب (از معرفی تا خرید و قیمت)

اسلب قهوه ای طلایی و اسلب شفاف سفید
فهرست عناوین

در این مطلب قصد داریم در مورد یکی از سوالات رایج در مورد سنگ‌ها پاسخ دهیم. پرسش «سنگ اسلب چیست؟» یکی از بیشترین جستجوها را در جستجوها را در صنعت سنگ‌ها دارد. امروزه با توجه به رواج استفاده از انواع سنگ‌ها در مصارف مختلف، انتخاب صحیح سنگ اهمیت زیادی پیدا کرده است.

در ادامه با معرفی سنگ اسلب شروع می‌کنیم. سپس اطلاعات مفیدی در مورد انواع، ابعاد، تصاویر و نصب آن برای شما آماده کرده‌ایم. همچنین در خصوص خرید و قیمت سنگ اسلب موارد تخصصی و مفیدی عنوان شده که از ابهامات احتمالی شما را نیز رفع می‌کند.

فهرست مطالب

  • معرفی سنگ های اسلب
  • انواع اسلب
  • کاربردها
  • ابعاد
  • نصب سنگ اسلب
  • خرید سنگ‌ های اسلب
  • قیمت سنگ‌های اسلب
  • تصاویر

سنگ اسلب طبیعی چیست؟

سنگ‌های فرآوری شده توسط دستگاه اره و با سایز بزرگ را سنگ اسلب می‌نامند. کارخانجات سنگ برای بالا بردن راندمان کار و همچنین فرآوری سنگ در قطعات بزرگ آن‌ها را با دستگاه بزرگی به نام اره برش می‌زنند. سنگ‌هایی که با این روش فرآوری می‌شوند، را اسلب می گویند.

سنگ‌های اسلب با توجه به بزرگ بودن ابعادشان بسیار زیبا هستند. از آنجا که فرآوری پیچیده‌تر و پرهزینه‌تری نسبت به فرآوری سنگ تایل دارند، قیمت بالاتری نیز دارند.

استحکام بخشی

در فرآوری این سنگ از توری مش فایبرگلاس و رزین اپوکسی جهت افزایش استحکام و فرآوری مطلوب‌تر استفاده می‌شود. در صنعت به این توری، توری پشت سنگ معروف است.

کاربرد توری برای استحکام بخشی سنگ‌ها

مجموعه مای تور MyTOR کلیه تورهای مورد استفاده در صنعت سنگ را با عرض‌های مختلف و با گرماژهای گوناگون با بالاترین استاندارد موجود و بهترین کیفیت عرضه می‌کند. با توجه به همکاری مستقیم ما با معتبرترین برندهای فعال در این حوزه، توانسته‌ایم مش فایبر گلاس مورد استفاده در کارخانجات سنگبری را با مناسب‌ترین قیمت از برندهای مثل ماسیمو (MASSIMO)، ولنتینو (Valentine)، ورتر (Vertu) و مارامو (MARAMO) دراختیار شما صنعتگران محترم قرار دهیم.

انواع اسلب

  1. اسلب تراورتن
  2. اسلب گرانیت
  3. سنگ اسلب کوارتز

کاربرد‌های اسلب

  • سنگ اسلب پشت تلوزیون
  • دیواره آسانسورها
  • دیواره شومینه‌ها
  • کانتر و کابینت آشپزخانه
  • طراحی داخلی دیوار (فضای داخلی ساختمان، دیواره لابی، دکوراسیون تالارها و پاسازهای لوکس، استخر‌ها، سرویس بهداشتی و حمام‌های لوکس و…)
  • سنگ فرش کف (لابی، استخر، مراکز اداری و…)

ابعاد سنگ اسلب

یکی از عوامل تعیین کننده قیمت سنگ اسلب، ابعاد و ضخامت است. معمول‌ترین و رایج‌ترین ضخامت‌های موجود در بازار ۲، ۳ و ۴ سانتی‌متر است. اما سایز‌های استاندارد ۴۰×۴۰، ۵۰×۵۰، ۶۰×۶۰ و ۸۰×۸۰ هستند.

نصب سنگ اسلب

مهم‌ترین نکته در نصب هر سنگی، انتخاب صحیح سنگ است. برای انتخاب سنگ مناسب توجه به هر نکته‌ای لازم است. حتی همخوانی رنگ دکوراسیون با رنگ سنگ! برای نصب دقیق سنگ، مهم‌ترین نکته شبیه‌سازی فضای مورد نظر است. همچنین مواردی مانند درجه سختی، دانه‌بندی، تخلخل، جذب آب سنگ و… در انتخاب سنگ اسلب بسیار مهم است. پس از انتخاب سنگ مناسب، باید نصاب حرفه‌ای پیدا کنید تا بتوانید سنگ‌‌ها را درست در جای خود نصب کنند.

قیمت سنگ اسلب

قیمت این سنگ، با توجه به ضخامت، نوع و سورت آن انجام می‌شود. رایج‌تری فرآوری اسلب ضخامت ۱۸ میلی‌متر است. این سنگ را در بازار با عنوان اسلب ۲ سانتی‌متری خرید و فروش می‌کنند. سنگ‌های مرمر و گرانیت‌های خاص ؟؟؟ دسته‌بندی از ارزش بالاتری برخوردار هستند. پس از آن سنگ‌های چینی و تراورتن هستند. و در نهایت مرمریت و لایم استون کم‌ترین قیمت را دارند. 

به عبارت دیگر سنگ‌های اسلب از گران‌ترین تا ارزان‌ترین به ترتیب زیر هستند:

  1. سنگ مرمر
  2. سنگ گرانیت خاص
  3. سنگ چینی
  4. سنگ تراورتن
  5. سنگ مرمریت
  6. سنگ لایم استون

برای خرید سنگ اسلب ارزان مطلب (چگونه سنگ ارزانِ با کیفیت بخریم؟) را مطالعه کنید. 

خرید سنگ اسلب

برای خرید سنگ اسلب در تهران، به شهرک صنعتی شمس آباد مراجعه کنید. در این شهرک به دلیل حضور کارخانه‌های تولید سنگ، می‌توانید محصولات را از نزدیک مشاهده کنید. سپس خرید کنید. همچنین در صورتی که در شهر اصفهان یا شهر‌های اطراف اصفهان سکونت دارید، می‌توانید به شهرک صنعتی محمود آباد مراجعه کنید. شهرک صنعتی محمود آباد بزرگ ترین مرکز تولید اسلب در اصفهان است. از دیگر شهرک‌های صنعتی کارخانه‌ها سنگبری در اصفهان به موارد زیر می‌توانیم اشاره کنیم:

  • شهرک صنعتی رضوانشهر
  • شهرک صنعتی مورچه خورت
  • شهرک صنعتی دولت آباد
  • شهرک صنعتی سِگزی

عکس سنگ اسلب

چند نمونه از تصاویر سنگ‌های اسلب را در گالری زیر می‌توانید مشاهده کنید. برای مشاهده هر کدام از تصویر در اندازه بزرگ‌تر روی تصویر کلیک کنید.

4.4/5 - (12 امتیاز)

این پست دارای 6 دیدگاه است

  1. رضا

    بالاترین کیفیت توری MARAMO

  2. محسن

    توری مش فایبرگلاس مارامو یکی از قدیمی ترین و باکیفیت ترین توری های اسلب تو ایران هست که بتازگی توری تایل رو هم به سبدشون اضافه کردن

    1. mytor_user

      بله امروز توری مش برای بیشتر سنگ ها موجود است.

  3. رضا

    ممنون 🙏🙏🙏🙏

دیدگاهتان را بنویسید