تولید سنگ‌های تایل با دستگاه قله بر

تولید سنگ‌های تایل با دستگاه قله بر

برش سنگ تایل با قله بر
فهرست عناوین

در مورد فرآوری هایی که در کارخانه های سنگبری انجام میشه، ما میتوانیم به فراوری سنگ های تایل اشاره کنیم که به صورت خیلی گسترده و اکثر نقاط ایران در حال حاضر در کارخانه‌ها شاهدش هستیم.

قله بر با چه عرضی سنگ را برش می‌زند؟


سیستم فرآوری تایل در سیستم برش قطعات کوپ به وسیله قله بر هستند که به حالت سنگ های کوب با عرض های مختلف . عمدتاً تو ایران عرض ۴۰ سانت مورد فرآوری قرار میگیرد وبرش زده میشود و متناسب با سنگی که در حال فرآوری و پروسه تولید است با توجه به ذات خودسنگ ساختارو پروسه های گوناگونی طی میشود تا فرآوری تکمیل شود.

برش سنگ تایل با قله بر

روال متفاوت کارخانه های سنگبری


یکی از ساده‌ترین حالت‌ها فرآوری سنگ های چینی کریستال و مرمریت هست. عمدتاً سنگ‌هایی که با عرض ۴۰ سانت فرآوری می‌شود. روی سیستم بدون نیاز به رزین و توری است. که دردستگاه قله بری در عرض ۴۲ سانتیمتر بریده می‌شوند. روی خط و پروسه کالیبر و پیش ساب می‌شود، در کارخانه های مکانیزه در کارخانه های سنتی این فرآیند انجام نمی‌شود. سنگ ساب و پولیش می‌خورد. در صورتی که سنگ تخلخل یا ترک‌های خیلی منفصلی داشته باشد، رفع این مشکل رزین‌های معمولی برطرف می‌کند. در کارخانه‌هایی که فرآوری به روز انجام می‌دهند، ممکن است سنگ را در پروسه ساب با رزین را پر کنند.

برش سنگ با دستگاه سنگبری

در کاخانه‌‌های تایل از چه رزینی استفاده می‌شود؟


کارخانه‌های تایل از دو نوع رزین استفاده می‌کنند.

سنگ تایل توری شده

۱٫ رزین ماستیک

رزین ماستیک بر پایه پلی استر است. بعی کارخانه‌ها از این رزین استفاده می‌کنند. برخی کارخانه‌های دیگر از رزین دیگری استفاده می‌کنند.

۲٫ رزین‌های یو وی UV

برخی کارخانه‌ها از رزین‌های یو وی که آن هم باز ساختار پلی استری دارد، استفاده می‌کنند.

سخن پایانی


در پایان پروسه ساب و پولیش سایز کردن سنگ است. سنگ هایی که در ابتدا با عرض ۴۲ سانت به صورت درز نشده تولید شده بودند. در انتهای پروسه تولید با دستگاه طولی بری یا عرض بری روی عرض ۴۰ سانت به صورت دقیق بریده می شوند.  ضایعات کنار سنگ از سنگ جدا می شود.

سنگی که داخل دسته دپو می‌شود، همیشه دارای عرض ۴۰ سانت است. البته سنگ با عرض ۵۰، ۶۰ و حتی عرض های بیشتر هم با فرآوری تایل و با قله بر تولید می‌شود. ولی روالی فعلی کارخانه ها، ۴۰ سانتی است. فرایندی که در تولید سنگ‌های تایل برای تراورتن داریم که مقداری متفاوت از این داستان هست، در این حالت سنگ بعد از اینکه برش شد روی خط قرار می‌گیره و با توجه به تخلخل بالایی که دارد، معمولاً از ماستیک برای پر کردن تخلخل استفاده می شود. در نهایت پلیش و ساب نهایی را خواهیم داشت.

سنگ تایل در نمایشگاه
4.3/5 - (10 امتیاز)

این پست دارای یک دیدگاه است

  1. رضا طهرانی

    افزایش اقبال سنگ های اسلب در بازار در مقطعی بازار سنگ های تایل را تحت الشعاع قرار داده بود
    اما با توجه به افزایش هزینه ها مشتریان برای کاهش هزینه ها امروزه تمایل به استفاده روز افزون به سنگ های تایل پیدا نموده اند.
    در این راستا بازرگانی طهرانی با عرضه انحصاری محصولات مارامو جهت کارخانجات سنگبری کلیه محصولات خط اسلب و تایل از جمله رزین اپوکسی و توری سنگ را تامیین می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید