سنگ مصنوعی نما

سنگ مصنوعی نما

فهرست عناوین

سنگ مصنوعی در واقع ترکیبی از سنگ های طبیعی است که با مواد افزودنی دیگر ساخته می شود. از مواد اولیه که برای سنگ مصنوعی استفاده می شود می توان به سیمان و افزودنی های پلیمری اشاره کرد، که باعث می شود وزن سنگ کاهش یافته و سریع تر نصب شود.

از ویژگی‌های ساخت سنگ مصنوعی می توان به افزایش زیبایی و متنوع بودن طرح و رنگ در نمای داخلی، و نمای بیرونی ساختمان‌ها، محوطه سازی های بیرونی، سنگ فرش و کف پوش‌ها اشاره کرد. تولید سنگ مصنوعی، در واقع پاسخگوی نیاز سلیقه‌های متفاوت در طراحی و فاکتورهای فیزیکی و مکانیکی با کیفیت و بهینه بودن هزینه است.

سنگ مصنوعی نمااز دیگر فواید سنگ های مصنوعی میتوان به وزن، ضخامت و قیمت کمتر آن ها به نسبت سنگ‌های طبیعی اشاره کرد. به دلیل اینکه سنگ های مصنوعی از ترکیب شدن مجدد سنگ‌های طبیعی با دیگر مواد افزاینده به وجود می آیند، از قیمت کمتری به نسبت سنگ های طبیعی برخوردار هستند.

همینطور به منظور ساخت یک سنگ طبیعی و استفاده از آن در صنعت باید تغییرات زیادی روی آن صورت بگیرد که انجام این تغییرات هزینه زیادی در بر خواهد داشت.

سنگ‌های مصنوعی دیگر نیازی به این تغییرات ندارند و همراه آن از طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت که مطابق سلیقه و علاقه مشتری باشد استفاده کرد. نکته دیگری در رابطه با سنگ‌های مصنوعی ضخامت کمتر آن‌ها است، به دلیل آنکه مقاومت ساختاری در آن‌ها به کار رفته در فنداسیون های خاص با توانایی بالا می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

فواید سنگ مصنوعی نمابه خاطر وجود رس در سنگ های مصنوعی از تحمل گرمایی بالایی برخوردار هستند که باعث می شود در ساخت فضای خارجی و شومینه استفاده شوند.وجود سیمان در سنگ های مصنوعی سبب شده است که از عمر بالایی برخوردار باشند.

سنگ مصنوعی نمای رومی

از مواردی که از این نوع سنگ استفاده می‌شود می‌توان به سر ستون‌ها، دور پنجره، نرده، اشاره کرد. سنگ تراورتن مصنوعی به نسبت دیگر سنگ‌های طبیعی نما از قیمت مناسب تری برخوردار هستند.

همینطور سنگ تراورتن مصنوعی زیبایی خاصی را به نمای ساختمان می دهند، که امروزه برای انواع بناها ساختارهای قدیمی و مدرن و باستانی مناسب هستند.

سنگ مصنوعی نما رومیبه طور کلی سنگ‌های مصنوعی در دو نوع موج دار و بدون موج تولید می شوند.

سنگ مصنوعی موج دار با توجه به رنگ و طرح موج‌ها قیمتشان و نامشان مشخص می‌شود و به هر میزان که موج‌ها از نظم بیشتری برخوردار باشند و از رگه‌های سیاه و قرمز کمتری برخوردار باشند، از کیفیت بیشتری برخوردار هستند.

از دیگر دلایل کاربرد سنگ مصنوعی می‌توان به زیبایی طبیعی و یکدست بودن و روشنی آن‌ها و ساختار مناسبی که دارند اشاره کرد که در بیشتر سازه‌های امروزی کاربرد دارند، و به همین خاطر سبب شده است که معماران و سازندگان بسیاری به این نوع سنگ‌ها توجه داشته باشند.

سنگ آنتیک مصنوعی

گونه‌ای از سنگ آنتیک که به شکل مصنوعی تولید می‌شود سنگ آنتیک مصنوعی است، این سنگ‌ها محدودیت‌هایی که سنگ‌های آنتیک طبیعی دارند را، ندارند و به منظور استفاده از این سنگ‌ها لازم نیست از سنگ‌هایی که از مقاومت پایینی برخوردارند استفاده کرد، زیرا که این سنگ ها به دلیل تنوع سایزی که دارند، به برش کاری نیازی ندارند.

این نوع از سنگ‌ها تخلخل ندارند، چرا که در هنگام قالب گیری آن‌ها از تجهیزات به خصوصی استفاده می‌کنند که باعث می‌شود از ریزش آن ها بعد از چسباندن جلوگیری شود.

سنگ مصنوعی نمای داخل

سنگ مصنوعی نمای داخل

سنگ مصنوعی نمای داخل طرح های گوناگونی دارد مانند برجسته، بادبر، طرح‌دار. سنگ مصنوعی نمای داخل به دیزاین داخلی منزل، ظاهری چشم نواز زیبا میبخشد. نکته مهمی که در رابطه با این نوع از سنگ‌ها وجود دارد این است که به هیچ عنوان قارچ و باکتری جمع نمی‌شود، چرا که فضاهای خالی که در آن ها وجود دارد خیلی کم تر از سنگ‌های آنتیک طبیعی است.

مزایای سنگ آنتیک مصنوعی

  • سنگ‌های آنتیک مصنوعی از نماهای مختلفی برخوردار هستند که به منظور ایجاد اکسنت وال (دیوارهایی که مرکز توجه قرار می گیرند)، از زیبایی زیادی برخوردارند.
  • این نوع از سنگ‌ها به راحتی نصب می‌شوند و با چیدمان‌های متفاوتی بر روی سطوح دیوار قرار می‌گیرند.
  • سنگ‌های آنتیک مصنوعی در مقایسه با انواع طبیعی قیمت خوبی دارند.
  • این نوع از سنگ ها مقاومت بالایی در برابر عوامل خارجی دارند.
  • سنگ‌های آنتیک مصنوعی را بر روی دیوارهای سرامیکی، سیمانی، و گچی به کار می‌برند.
  • برای نصب این نوع سنگ ها از توری پشت سنگ میتوان استفاده کرد.
  • از دیگر قابلیت‌هایی که این نوع از سنگ‌ها دارند می‌توان به نصب بر روی نماهای قدیمی بدون نیاز به تخریب نمای قبلی اشاره کرد.
  • با در نظر گرفتن ابعادی که سنگ‌های آنتیک مصنوعی دارند، در زمان نصب آن‌ها پرتی کاهش پیدا می‌کند، که باعث کم شدن هزینه می‌شود.
  • این نوع از سنگ‌ها مقاوم در برابر یخ زدگی، سایش و آتش هستند.
4.2/5 - (12 امتیاز)

این پست دارای 2 دیدگاه است

دیدگاهتان را بنویسید