کاربرد توری مش فایبر گلاس استفاده در گچکاری

کاربرد توری مش فایبر گلاس استفاده در گچکاری

مش فایبر گلاس
فهرست عناوین

یکی از مشکلات رایج در گچکاری ایجاد ترک های مویی است. که گرچه در این موارد لایه ضخیم تری اجرا می‌شود امکان شکست و نشست وجود دارد. در چنین مواردی خصوصاً در مواقعی که باعث خروج آب از سیستم گچکاری می شود پیشنهاد می شود تا از یک لایه توری مش فایبرگلاس جهت استحکام بخشی استفاده گردد. که عملکرد آن شبیه آرماتور در سیستم های بتنی می باشد.

چگونگی استفاده از مش فایبرگلاس برای استحکام بیش تر:

توری مش فایبرگلاس با ایجاد یک شبکه به هم پیوسته و متصل در داخل گچ کاری استحکام آن را به شدت بالا میبرد. از طرفی امکان استفاده از توری مش فایبرگلاس در گچکاری در لایه های نازک تر وجود دارد.

استفاده از توری مش فایبرگلاس این امکان را ایجاد می نماید تا از لایه ضخیم تر جلوگیری به عمل آید بدین ترتیب که شما می‌توانید با اجرای یک لایه خیلی نازک روی سطح مورد نظر با گچ و پس از آن خواباندن یک لایه توری مش فایبرگلاس روی سطح مورد نظر آن را مسلح نموده و بعد از آن با یک لایه نازک گچ صرفاً سفید کاری انجام شود.

 

مطلب مرتبط: برای کسب اطلاع از توری فایبرگلاس کلیک کنید.

مزایای مش فایبرگلاس:

استفاده از توری مش فایبرگلاس در گچ کاری باعث کاهش هزینه می‌گردد علت آن نیز به استفاده و مصرف پایین تر گچ، دستمزد پایین تر به واسطه سرعت بالا در اجرا می باشد. از مزایای مش فایبرگلاس، صرفه‌جویی مالی قابل توجه آن است چرا که از ضخیم شدن جداره گچ جلوگیری به عمل می آید. در این روش عملیات شاقول کردن و تراز نمودن نیز بسیار راحت تر و سریع تر انجام می شود. همچنین اجرای دیوار به صورت کامپوزیت و استفاده از توری مش مرده ساختمان را نیز کاهش می دهد. همچنین یکی از دغدغه‌های امروز خصوصاً در ساختمانهای بزرگ و بلند مرتبه می باشد.

ایجاد باندینگ خیلی قوی بین گچ و توری مش فایبرگلاس باعث می گردد تا استحکام ایجاد شده در دراز مدت نیز از ترک های احتمالی جلوگیری نمایند. یکی دیگر از مزایای استفاده این توری ها در گچ کاری این است که مش در اجرا به صورت عمودی در دیواره ها نصب شود و حتی امکان خواباندن و اجرا در سقف می باشد. یکی از با کیفیت ترین توری های مش فایبرگلاس در بازار کشور برند مارامو می باشد که علاوه بر استحکام بسیار بالا از خاصیت ارتجاعی و کششی فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

برای دریافت مشاوره خرید توری فایبرگلاس کلیک کنید.

4/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید