سنگ اسلب کابینت

سنگ اسلب کابینت

سنگ اسلب کابینت
فهرست عناوین

یکی از لوکس‌ترین زیباترین انتخاب‌ها برای صفحات کانتر تاپ و کابینت در آشپزخانه سنگ طبیعی می‌باشد. کاربرد سنگ در صنعت ساختمان از گذشته تا حال بسیار توجه قرار گرفته است. سنگ از ارکان اصلی ساخت یک سرپناه برای انسان به حساب می آید. از سنگ در مواردی مانند پی ریزی، دیوار کشی، سفت کاری و نازک کاری هنگام ساخت و ساز ساختمانی، دکوراسیون داخلی و خارجی مورد استفاده بوده است. با گذر زمان استخراج و فرآوری سنگ‌ها برای زیبایی فضای داخلی و نمای خارجی ساختمان بیشتر شده‌است. فرآوری سنگ به صورت اسلب از روش‌های نوین و اقتصادی می‌باشد. یکی از کاربردهای سنگ اسلب در ساخت کابینت و کانتر آشپزخانه می باشد که با توجه به افزایش قیمت صفحه‌های چوبی و هایگلاس وارداتی، سنگ گزینه بسیار مناسبی برای این منظور به شمار می‌رود.

سنگ اسلب کابینت

چه عواملی بر قیمت سنگ اسلب کابینت تاثیر میگذارد؟

عوامل مختلفی برای قیمت سنگ اسلب کابینت نقش دارند که در ادامه به آنها می پردازیم. به جنس و نوع سنگ اسلب، متراژ و وزن، نوع ابزار هایی که باید به کار ببریم، هزینه حمل و نقل و … از این دست عوامل هستند.

۱٫ جنس و نوع سنگ اسلب

هزینه و قیمت سنگ اسلب روی کابینت به نوع و جنس سنگ مورد استفاده بستگی دارد، درواقع سنگ‌های اسلب بسته به این که چه جنسی دارند، از کدام معدن سنگ و کدام کشور استخراج می‌شوند و اینکه اصالت سنگ به چه صورت است باعث می‌شود قیمت‌های متنوعی برخوردار شوند. سنگ‌هایی مثل گرانیت و کوارتزیت از قیمت بیشتری برخوردار هستند، مدل سنگ‌هایی مانند مرمریت و کریستال معمولا نسبت به فرم و شکل اولیه خود قیمت کمتری‌تری دارند. نرخ قیمت سنگ‌های ایرانی معمولا بین ۳۰۰ هزار تومان تا ۱ میلیون و دویست هزار تومان است که البته این قیمت‌ها احتمالا روزانه دست خوش تغییرات می‌شوند.

۲٫ میزان متراژ سنگ‌های اسلب

از دیگر عوامل مهم در تعیین قیمت سنگ اسلب کابینت‌ها میزان متراژی است که قرار است بر روی سنگ کار شود. واضح است که هر چقدر متراژ سنگ بیشتر باشد قیمت آن بالاتر می‌رود و هرچقدر متراژ پایینتر باشد قیمت کمتر می‌شود.

۳٫ ابزارهای لازم برای نصب سنگ اسلب بر روی کابینت

اگر کابینت چوبی و از طرح‌های کارتردار و یا از نوع MDF و دارای طرح ساده‌تر و امروزی باشد نوع استفاده از ابزارها و کاری که برای نصب سنگ اسلب بر روی کابینت انجام می‌شود فرق خواهد کرد. در حال حاضر شرایط اجرای ابزارهای مختلف از ۱۵۰٫۰۰۰ تومان تا ۷۰۰٫۰۰۰ تومان برای هر متر طول است. البته عوامل دیگری مانند نوع کیفیت کار و جنس سنگ و ابزار موثر است.

درنظر داشته باشید که سنگ‌های کابینتی معمولا برش‌های زیادی برای محل سینک، محل اجاق گاز، پریز برق و غیره خواهند داشت. این دلایل را در تعیین قیمت در نظر داشته‌باشید. به دلیل اینکه این کار لازم است در محل کارخانه و با دستگاه واترجت انجام شود بنابراین قیمت آنها کمی فرق خواهد بود.

۴٫ شاسی کشی

مورد مهم دیگر که در قیمت نصب سنگ اسلب کابینت نقش دارد شاسی کشی می‌باشد. لازم است قبل از نصب سنگ‌ها روی صفحه کابینت این کار انجام پذیرد. اگر کار شاسی کشی بی کیفیت باشد شکستگی در سنگ وجود دارد بنابراین میتوان از توری فایبرگلاس و رزین پشت سنگ برای جلوگیری از این اتفاق استفاده کرد. باتوجه به مشکل گفته شده بهتر است که شاسی کشی با کیفیت بالا انجام شود. در مورد شاسی کشی سنگ‌های اسلب گران قیمت این کار باید با دقت انجام شود. تعیین هزینه‌های شاسی کشی با توجه به آن که آهنی، MDF و یا از نوع چوبی متفاوت خواهد بود.

۵٫ حمل و نقل و هزینه‌های آن

بسته بندی و حمل و نقل سنگ اسلب با تکنولوژی‌های مدرن و سیستم‌های به‌روز انجام می‌شود.این کار باید حرفه ای نیز انجام شود. بنابراین برای تعیین هزینه و قیمت سنگ اسلب کابینت محاسبه هزینه حمل و نقل را از یاد نبرید.

برای دریافت مشاوره خرید توری فایبر گلاس با بهترین قیمت ممکن کلیک کنید.

انواع رویه های کابینت:

 در انتخاب  رویه برای کابینت مشتریان معمولاً انتخاب های محدودی دارند .

 

ام دی اف و صفحات فرمیکا:

 متداول ترین و ارزان ترین انتخاب برای صفحات کابینت استفاده از ام دی اف و صفحات فرمیکا می‌باشد. همخوانی با رنگ درب ها و همچنین قیمت اقتصادی آن مهم ترین فاکتور ها برای استفاده از آن می باشد .

صفحات کورین یا کوآرتز :

 صفحات کورین یا کوآرتز جزو انتخاب های بعدی و البته گران تر نسبت به صفحات ام دی اف می باشند. کورین که از جنس پلی استر بوده امکان شکل دهی و خمش را دارند. اجرای تمیز و درست یکپارچه و بدون درز دیده می شوند. نگهداری آن به نسبت آسان است. در مقابل اجسام نوک تیز حساس بوده و می بایست نسبت به قرار دادن اشیا داغ مثل قابلمه روی آن خودداری کرد.

اسلب چینی

سنگ مصنوعی :

در صورتی که خریدار انتخاب بهتری را مد نظر داشته باشد با پرداخت هزینه بیشتر می تواند از سنگ کوارتز که همان سنگهای مصنوعی می‌باشد استفاده نماید. سرامیک های فول بادی می‌تواند در این انتخاب ها قرار گیرد. خشم پذیری با توجه به استحکام به مراتب بالاتر در این متریال بسیار پایین تر بوده و همچنین نسبت به قرار دادن اشیا نمایه بالا دارای مقاومت بیشتری می باشد . از متریال های خاص مثل صفحات چوب ترکیبی با رزین بازار رودخانه‌ای به آن گفته می‌شود.

سنگ طبیعی:

خواب سنگ طبیعی برای صفحات کابینت که مطمئناً با توجه به تنوع سنگ و منحصر به فرد بودن طرح اسلب ها و قطعات سنگ به لحاظ زیبایی بصری می تواند انتخاب اول برای طراحان و معماران باشد . ما قصد داریم مختصری در مورد آن با شما صحبت نماییم.
سنگ هایی که برای صفحات کابینت مورد استفاده قرار می گیرد عمدتاً برش می خورند. معمولاً لبه های آن ها به صورت مختلف فرآوری شده می باشد . سنگهای اسلب در آشپزخانه مورد استفاده است .

اسلب گرانیت آبی
سنگ گرانیت برزیلی

سنگ گرانیت:

با توجه به جذب بسیار پایین و مقاومت خیلی بالا سنگ گرانیت انتخاب مناسب برای صفحه آشپزخانه هست . انتخاب این سنگ با توجه به محدود بودن گزینه های داخلی ، عدم واردات اصلاح های خارجی به صورت مستقیم و همچنین بالا بودن قیمت اسلب های گرانیتی تولید شده در داخل به عنوان یک محصول کاملا لوکس و قیمت بالا جزو گزینه های انتخابی برای افرادی می باشد که امکان پرداخت هزینه بیشتر را دارند. جالب است بدانید که از توری پشت سنگ و رزین اپوکسی برای افزایش مقاومت و استحکام اسلب سنگ ها استفاده میشود.

سنگ مرمریت:

اگر انتخاب شما سنگ طبیعی برای کابینت باشد و امکان پرداخت بهای سنگ گرانیتی را نداشته باشید انتخاب های بعدی برای شما سنگهای مرمریت می باشند سنگهای مرمریت با توجه به فراوانی در کشور از نظر قیمت بسیار اقتصادی و ارزان تر نسبت به سنگ های گرانیت بوده و تنوع رنگ طیف وسیعی از رنگ ها را شامل می شوند.
سنگهای با رنگ سبز قرمز ، کرم و همچنین سنگ های مشکی فوق العاده زیبا ، سنگ های خاکستری رنگ که کاربرد فراوانی در طراحی دارند نیز در این خانواده قرار دارند.

سنگ های چینی:

اگر انتخاب شما سنگ طبیعی برای کابینت باشد و امکان پرداخت بهای سنگ گرانیتی را نداشته باشید انتخاب های بعدی برای شما سنگهای مرمریت می باشند سنگهای مرمریت با توجه به فراوانی در کشور از نظر قیمت بسیار اقتصادی و ارزان تر نسبت به سنگ های گرانیت بوده و تنوع رنگ طیف وسیعی از رنگ ها را شامل می شوند.
سنگهای با رنگ سبز قرمز ، کرم و همچنین سنگ های مشکی فوق العاده زیبا ، سنگ های خاکستری رنگ که کاربرد فراوانی در طراحی دارند نیز در این خانواده قرار دارند.

اسلب چینی
اسلب چینی

مراقبت از سنگ مرمریت و چینی:

در مورد سنگ های مرمریت و چینی با توجه به ساختار این سنگ ها که از مقاومت کمتری نسبت به موادی مانند اسید ها برخوردارند و از طرفی جذب آب بیشتری نسبت به سنگهای گرانیتی دارند می بایست در صورت انتخاب جهت سنگ کابینت و یا به صورت اسلب داخل حمام با محصولاتی مثل نانو ها محافظت شوند. استفاده از محافظت کننده سنگ نانو مارامو و همچنین ‏ ‏تی ان پلاس +TN جهت ایجاد خاصیت آب گریزی و عدم جذب روغن آنتی استاتیک کردن سطح سنگ ضروری می باشد. یکی دیگر از مواردی که برای استفاده کابینت صفحات حائز اهمیت میباشد. شاسی کشی و ایجاد استراکچر پشت سنگ های اسلپ مقاوم سازی و سهولت در حمل و نصب می باشد.

سنگ مرمر:

در انتخاب سنگ اسلب برای صفحات کابینت امکان انتخاب سنگ مرمر نیز وجود دارد همانطور که مستحضر هستید سنگ‌های مرمر با توجه به زیبایی بصری خیلی بالا و همچنین امکان نورپردازی از پشت سنگ می توانند به عنوان یک انتخاب کاملا متمایز مورد توجه قرار گیرند. مسئله ای که در انتخاب سنگ مرمر با آن مواجه خواهیم شد قیمت بسیار بالا و گران این سنگ می‌باشد.

اسلب مرمر بک لایت
اسلب سنگ مرمر
اسلب سنگ مرمر

نتیجه گیری پایانی!

حال با توجه به توضیحات داده شده در صورتی که بخواهیم برای صفحات کابینت از لحاظ قیمتی طبقه بندی داشته باشیم ، قاعدتاً گران ترین سنگ ها خانواده گرانیت ها و مرمر ها می باشند. چینی و همچنین مرمریت ها نیز با توجه به دسته بندی های خودشان قیمتی پایین تری قرار دارند و ارزانترین سنگ برای کابینت در خانواده مرمریت ها قرار دارد که در صورت انتخاب آن حتماً می بایست پس از اجرا محصولات محافظت کننده نانو جهت ایجاد خاصیت آب گریزی، پروتکت انجام گردد .
در زمینه محصولات شیمی ساختمان مرتبط با صنعت سنگ گروه تولیدی صنعتی مارامو یکی از پیشتازان این عرضه می باشد که توانسته با بومی سازی بسیاری از محصولات اروپایی را در کشور تولید نماید. توجه به کیفیت و همچنین بودن محصولات این شرکت ما را بر آن داشت تا در گروه صنعتی مایتور تمرکز خود را روی محصولات این مجموعه قرار داده و با عرضه عمده محصولات هایتک مارامو در این حوزه نیاز مشتریان عزیز و ارجمند را برطرف نماییم.

4.1/5 - (12 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید