جزئیات استفاده از توری فایبرگلاس در سیمانکاری

جزئیات استفاده از توری فایبرگلاس در سیمانکاری

جزئیات استفاده از توری فایبرگلاس در سیمانکاری
فهرست عناوین

یکی از روش های متداول و رایج در اجرای دیوارهای خارجی و حتی در دیوارهای داخلی در پروژه های ساختمانی اجرای سیمانکاری جهت بالا بردن استحکام دیوار و همچنین امکان اجرای مصالح ثانویه روی آنها می باشد. این روش از سالهای  خیلی قدیم بسیار رایج بوده است.

در گذشته از توری مرغی یا مش گابیون برای یک پوشش به صورت مشبک و شبکه ای استفاده می شده. در حال حاضر با ورود پلیمر ها و توری مش فایبرگلاس به بازار و با توجه به مزایای بسیاری که نسبت به متریال سنتی مثل توری مرغی و مش گابیون ها دارند مانند زنگ نزدن ، جایگاه ویژه‌ای را در پروژه ها نموده اند.

اجرای اصولی توری فایبرگلاس در سیمانکاری:

ابتدا با کروم بندی دیوارها را شاقول نموده و پس از آن نسبت به پر کردن فواصل کروم بندی با سیمانکاری اقدام می نمایند. اخیراً جاهای بزرگ جهت سیمانکاری از پمپ های فشار قوی جهت پاشش و اسپری کردن سیمان ها و بتن های کارخانه‌ای به دیوارها و ایجاد پوشش استفاده می نمایند. در این روش قدرت پاشش اسپری سیمان تا چندین متر بوده. علاوه بر آن با توجه به برخورد با نیروی بسیار بالا  چسبندگی بهتری ایجاد می نماید اما لازم است بدانید جهت اجرای اصولی نیاز به یک شبکه ثانویه برای بالا بردن استحکام وجود دارد . 

اجرا به این صورت است که پس از یک لایه اجرای سیمانکاری به صورت پرایمر در لایه نازک و استفاده از یک لایه توری مش فایبرگلاس به عنوان یک کامپوزیت و یا ترکیب با ساختار متفاوت و ایجاد یک شبکه بسیار مستحکم نسبت به اجرای لایه نهایی روی آن اقدام می نمایند.

مزایای استفاده از توری فایبرگلاس در سیمانکاری :

 یکی از مزایای این سیستم کاهش ضخامت و جداره دیوارهای اجرا شده در این روش می باشد علاوه بر آن استفاده از مصالح ساختمانی کمتر و به طبع آن کاهش هزینه های اجرا و همچنین وزن مرده ساختمان می باشد.

برای دریافت مشاوره خرید توری فایبرگلاس کلیک کنید.

4.3/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید