سنگ‌های مصنوعی چگونه ساخته می‌شوند؟

سنگ‌های مصنوعی چگونه ساخته می‌شوند؟

فهرست عناوین

در مطلب «سنگ مصنوعی چیست؟» این سنگ‌ها را به طور کامل معرفی کردیم. همچنین نمونه کاربردهایشان با تصویر عنوان شد. در این مطلب در مورد فرآیند ساخت سنگ‌های مصنوعی دکوراتیو توضیح داده‌ شده است. همچنین مهم‌ترین نکاتی که تعیین کننده کیفیت این محصول خواهد شد، طبق مصاحبه با دکتر رضا طهرانی در این مطلب گفته شده است. پس تا آخر این مطلب همراه ما باشید تا علاوه بر آشنایی با ساخت سنگ‌های مصنوعی با نکاتی که تضمین کننده کیفیت‌شان است، نیز آشنا شوید.

سنگ دکوراتیو مصنوعی با چه متریالی ساخته می‌شود؟

سنگ مصنوعی
انواع سنگ مصنوعی

جدیدترین شاخه در تولید سنگ‌های مصنوعی، خانواده سنگ های دکوراتیو هستند. متریال اولیه آن‌ها ترکیبات سیمان و رزین‌های پلیمری است. با استفاده از قالب‌های سیلیکونی تولید می‌شوند. در این روش، مواد که بر پایه پودرهای معدنی بوده با سیمان و افزودنی‌های پلیمری در میکسر‌های مخصوص با یکدیگر مخلوط می شوند. سپس در قالب ریخته می‌شوند، تا به صورت تایل‌های دکوراتیو در ابعاد و طرح‌ها و رنگبندی‌های دلخواه و متنوع تولید شوند.

با چه قالبی ساخته شده باشند، بهتر است؟

برای ساخت این محصولات از قالب‌های مختلفی می‌توان استفاده کرد. اما هر کدام ممکن است در کیفیت خروجی تاثیرگذار باشند. بهترین قالب برای این منظور قالب‌های سلیکونی هستند. قالب سیلیکونی در دفعات متعدد می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد همچنین به دلیل این که با رزین اپوکسی واکنش نمی‌دهند، مقاومت اپوکسی را کاهش نمی‌دهند. جالب است بدانید از توری پشت سنگ نیز برای افزایش استحکام سنگ های مصنوعی استفاده میشود.

موضوعی که خرید سنگ مصنوعی را جذاب می‌کند…

نکاتی جالب راجع به سنگ مصنوعی
چند نکته در رابطه با سنگ مصنوعی

با توجه به امکان رنگ‌سازی در زمان اختلاط (مخلوط شدن) مواد اولیه، شما بی‌نهایت طیف رنگی و هزاران حالت مختلف در تایل‌های تولیدی خواهید داشت. این موضوع یکی از جذابیت‌های سنگ‌های مصنوعی است. البته لازم به تذکر است که کیفیت و نوع رنگ‌ها تاثیر زیادی در قیمت و کیفیت دارند.

اگر با رزین اپوکسی آشنایی داشته باشید، حتما می‌دانید که خرید از فروشنده و برند معتبر چقدر مهم است. زیرا فرآیند ساخت لوازم رزین اپوکسی بسیار حساس و حرفه‌ای است و اگر از متریال ارزان و نسبت‌های نادرست استفاده شود، کیفیت افتضاح خواهد شد.

کاربردهای سنگ مصنوعی
سنگ مصنوعی چه کاربردهایی دارد

همین مطلب در خصوص سنگ‌های مصنوعی دکوراتیو هم صدق می‌کند. اگر محصولات ارزان و بدون نام و نشان بخرید، احتمالا برای ارزان تمام شدن محصولاتشان از متریال متفرقه و بی کیفیت استفاده شده است.

برای مثال برند مارامو یکی از تولیدکنندگان حرفه‌ای رنگ‌های خمیری است.

برند مارامو بیش از ۳۰۰ کد رنگی منحصر به فرد را دارد. بهترین گزینه جهت انتخاب رنگ هنری برای تولید این تایل ها به شمار می‌آیند. علاوه بر آن گروه‌هایی از سخت کنندگان پلیمری که با ایجاد پیوند اضافی در سیستم باعث افزایش چشمگیری استحکام محصولات میشوند نیز می‌توان همراه شما در ساخت قطعات با کیفیت تر باشد.

در واقع BH ها جزو محصولات پلیمری با تکنولوژی پیشرفته می باشد ضمن اصلاح ساختار زنجیره ای محصولات میزان جذب آب در آنها را نیز کاهش می دهد سخت کننده کد ۱۷۳ شرکت مارامو با کد BH ۷۷۳MARAMO یکی از این محصولات می باشد گام بعدی پس از ریختن مواد در قالب خشک کردن آن است.

چگونگی ساخت سنگ مصنوعی

بهترین حالت برای این منظور قرار دادن قطعات در محیطی با دمای مناسب و استراحت دادن به آنهاست تا در زمان لازم پیوند ها به طور کامل و با استحکام بالا انجام شود در مرحله آخر قطعات تولیدی را از قالب ها خارج کرده که در این مرحله می بایست ایرادات ظاهری کار را در حد امکان ترمیم و برطرف نمود و سپس با قرار دادن آنها در دپوی محصولات اجازه دهیم تا قطعات کاملا سخت شود و رطوبت آنها کاملا تخلیه شود.

در این مرحله امکان عرضه محصولات به بازار وجود دارد اما از آنجایی که جذب آب این قطعات بالاست لذا پیشنهاد می‌شود از رزینهای محافظ برای پوشش نهایی سنگهای مصنوعی دکوراتیو استفاده شود رزین های جذبی با پایه آب برای این منظور مناسب تر هستند.

که ما برای مشتریان خود رزین آنتیک مارامو با کد محصول MARAMO RA+ پیشنهاد می کنیم که ضمن بالا بردن خواص فیزیکی درسطح محصولات میزان جذب آنها را نیز به شدت کاهش می‌دهد امیدوارم مطالب فوق مورد استفاده شما عزیزان قرار گرفته باشد خوشحال می شویم نظرات شما را نیز در این مورد داشته باشیم و در صورتی که تجربه عملی یا علمی در این خصوص دارید با ما به اشتراک بگذارید.

4.3/5 - (14 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید