صنعت کاشی و سرامیک با برگزاری نمایشگاه بین المللی کاشی، سرامیک بطور مستمر در تمام شهر های ایران توانسته است عنوان چهارمین تولید کننده و صادر کننده بزرگ کاشی و سرامیک جهان را برای کشورمان به ارمغان آورد. این در حالی است که کشورهای چین، برزیل و هند در رتبه های اول تا سوم، ایران را رقیبی بسیار قدرتمند می دانند.
نماشگاه بین المللی کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی تهران از مهمترین نمایشگاه هایی است که بطور سالانه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می گردد. امسال مانند سال های قبل این نمایشگاه برگزار شد و در تاریخ ۲۹دی ماه تا ۲ بهمن ۱۴۰۱ تشکیل شد.
از این رو تمامی فعالان این حوزه می کوشند تا با مشارکت و غرفه سازی در این نمایشگاه، این جایگاه را ارتقاء بخشند و سهم بیشتری از بازار های جهانی را کسب نمایند.
غرفه های نمایشگاه کاشی و سرامیک
در نمایشگاه CERAFAIR غرفه های نمایشگاه در ۷ گروه کالایی مر تبط با صنعت کاشی و سرامیک نوین ترین تولیدات، تجهیزات و صنایع خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می دهند. این هفت گروه عبارتند از:
- کاشی و سرامیک
- ماشین آلات و تجهیزات، چینی بهداشتی
- رنگ و لعاب
- مواد اولیه
- پخت سوم و شیرآلات
- سرویس های بهداشتی
- پخش کاشی
اهداف مشارکت و غرفه سازی نمایشگاه
هر مشارکت کننده، غرفه نمایشگاه خود را با موقعیت و متراژ مناسب انتخاب کرده و سپس مطابق با اهداف بازاریابی خود، طراحی غرفه نمایشگاهی را پایه ریزی می کنند. در این مسیر برند ها می کوشند تا با انتخاب شرکت های غرفه سازی مورد تایید نمایشگاه، مسیر را برای خود سهل سازند. با غرفه سازی، بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کرده و از فرصت اندک نمایشگاه نهایت بهره وری را خواهند برد.
- افزایش صادرات
- جدب فعالان حوزه کاشی و سرامیک
- بالا بردن تقاضای برای وارد شدن به صنعت کاشی و سرامیک
- ایجاد فضای رقابتی بین تولید کنندگان
- برقراری ارتباط بین مصرف کنندگان و تولیدکنندگان
- شناخت موانع و نقاط ضعف صنعت کاشی و سرامیک