عایقکاری با مش فایبرگلاس آب بندی

عایقکاری با مش فایبرگلاس آب بندی

عایقکاری با مش فایبرگلاس آب بندی
فهرست عناوین

مش فایبرگلاس نوعی محصولی کارآمد و به روز می باشد، که دارای ساختار کامپوزیتی است که از الیاف شیشه‌ای و مواد پلیمری بعنوان شکل دهنده ساخته شده است. صفحات فایبرگلاس مقدار مقاومت کششی و فشاری بسیار خوبی دارند. می توان از روی ‌هم قرار دادن لایه‌های مختلف فایبرگلاس در جهت‌های مختلف مقدار مقاومت و سختی ساختار نهایی را به مقدار قابل ‌توجهی گسترش بدهیم.

با توجه به ساختاری که این نوع محصول دارد برای مصارف مختلفی به کار می رود یک نمونه از کاربردها، از توری مش فایبرگلاس عایق کاری و آب بندی برای عایق کاری مکان های پر از آب نظیر استخر وحمام و… استفاده می شود. این نوع توری ها دارای ویژگی های منحصر به فرد هستند. در ادامه بیشتر به مشخصات مش و توری فایبرگلاس آب بندی می پردازیم.

ویژگی و مشخصات توری مش فایبرگلاس عایق کاری یا آب بندی

یک نوع از مش فایبرگلاس که از جنس کامپوزیت می باشد، توری عایق کاری و آببندی می باشد. کامپوزیت نوعی متریال مقاوم و سبک‌ وزن است که از ترکیب الیاف شیشه‌ای با رزین پلیمری سخت شده تهیه می‌شود. در بسیاری از کاربردها از کامپوزیت الیاف شیشه‌ای به شکل صفحه‌های بزرگ و یکپارچه استفاده می‌کنند. اما برای طراحی مش فایبرگلاس از میله‌های این کامپوزیت استفاده ‌شده است تا یک ساختار مشبک شکل ایجاد شود.

مش های عایق کاری به صورت رولی تولید می شوند که عرض رول این نوع مش ها ثابت است و طول آن ها متغیر است. این نوع توری مش حالت مشبک دارد. این توری از الیاف هایی مانند الیاف شیشه E می باشد. این توری در وزن ها و سایزهای مختلف ساخته می شود. توری مش فایبرگلاس دارای شبکه هایی به شکل مربع است.

مزایای مش فایبرگلاس عایقکاری

  • مقاومت شیمیایی بالایی دارد. مثلا این مش فایبرگلاس هنگام قرار گرفتن در معرض مواد اسیدی و قلیایی مقاوم و تغییری نمی کند.
  • این گونه توری مقاومت بسیار بالایی در برابر شرایط محیطی پیدا می کند. نه حرارت بالا و نه حرارت پایین نمی تواند خواص این توری را تغییر دهد.
  • این توری  ضدآب بوده که این امر باعث شده تا آن را در سازه هایی که تماس مستقیم با رطوبت دارند استفاده نمایند.
  • در برابر الکتریسیته نیز عایق است. مش فایبرگلاس نارسانا است و هیچ گونه برقی را از خود عبور نمی دهد.
  • خاصیت کششی و انعطاف پذیری توری فایبرگلاس آب بندی بسیار بالاست. به همین دلیل مهم نیست سازه شما چقدر پیچیده باشد، همیشه می توانید از توری فایبرگلاس استفاده کنید.
  • سبک ‌وزن است. لذا باعث افزایش وزن لایه‌های عایق کاری شده نمی‌شود.
  • توری فایبرگلاس انعطاف‌پذیر است. از آن می‌توانید برای پوشش پیچیده‌ترین نوع سطوح استفاده کنید.
  • روش کار و مراحل نصب توری فایبرگلاس آببندی آسان است. بنابراین باعث افزایش سرعت عایق‌کاری دیواره استخرها می‌شود.
  • قیمت مش فایبرگلاس جهت اجرای عایق کاری استخر با توری فایبرگلاس در مقایسه با دیگر روش‌ها ارزان‌تر است.

روش اجرای مش فایبرگلاس عایق کاری روی بتن

البته انجام این کار به تخصص ویژه ای نیاز دارد. به همه‌ دلیل تنها افراد حرفه ای می توانند مراحل آب‌ بندی را به صورت دقیق انجام دهند.

  1. ابتدا باید مراحل بتن کاری انجام شود. سطح بتن باید کاملاً صاف و یکدست باشد. بتن استفاده شده تا حد ممکن باید متراکم و دارای تخلخل کمی ‌باشد.
  2. بعد از بتن کاری رول مش روی سطح بتن نصب می شوند. نصب توری مش فایبرگلاس باید با دقت بسیار بالایی انجام شود. به این صورت تمام سطح موردنظر به خوبی آب‌بندی می شود.
  • بعد از قرار دادن توری‌ها روی آن ها یک لایه دیگر بتن انجام می شود. بتن روی توری باید با دقت بالا انجام شود و بتن به خوبی وارد شبکه های توری شود.
  • لایه بتن باید تمامی سطح توری‌ها را به خوبی بپوشاند. بعد از انجام این مرحله می توان نسبت به نصب کاشی هم اقدام کرد.

جمع بندی

هر مکانی که در آن آب قرار دارد، باید آب بندی شود. مهم‌ترین جایی که مبحث آب بندی اهمیت فراوانی پیدا می‌کند، استخرها و بام ها هستند. کف استخر‌ها عموما با سیمان ساخته شده است. به همین منظور از مش فایبرگلاس برای آب بندی این سطوح به کار می رود.

لطفا امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید