معرفی انواع سنگ مرمر؛ رنگ‌ها و خواص

معرفی انواع سنگ مرمر؛ رنگ‌ها و خواص

سنگ مرمر در انواع و رنگ های متفاوت
فهرست عناوین

سنگ‌ مرمر چه نوع سنگی است؟ 

“سنگ مرمر یک سنگ دگرگونی آهکی است که از تغییر شکل سنگ‌های آهکی(caco3) تشکیل میشود. کانی اصلی تشکیل دهنده مرمر کلسیت (caco3) می باشد که در سنگ های آهکی دیگری مانند لایمستون و تراورتن نیز وجود دارد.”

سنگ مرمر چه نوع سنگی است؟ سنگ مرمر با استحام زیاد و البته لوکس‌ترین و گران‌ترین خانواده سنگ‌های تزئینی در کشور ایران است. بیشترین جایی که ممکن است سنگ مرمر را دیده باشید، در اماکن مذهبی و متبرکه، مساجد یا امامزاده‌ها است. سنگ مرمر می‌تواند نور را خود عبور دهد، استحکام خوبی دارد و رنگ‌های متفاوتی دارد. به خاطر این ویژگی‌ها تبدیل به سنگی خاص شده است. برای دسترسی آسان‌تر به مطالب این صفحه می‌توانید، از طریق کلیک کردن روی موارد فهرست زیر به قسمت‌های مختلف متن مراجعه کنید. همچنین سوالات خود در مورد این سنگ جذاب را در انتهای همین مطلب مطرح کنید تا علاوه بر یافتن پاسخ خود، با سایر کاربران نیز به اشتراک گذاشته شود.

در این مطلب از سری مطالب تخصصی تحریریه سایت مای‌تور همراه ما باشید تا به معرفی کامل سنگ‌ مرمر، فرآوری، نحوه تشکیل شدن و همچنین کاربرد‌ها و انواع رنگ‌های مرمر می‌پردازیم تا به سوال مرمر چه نوع سنگی است باسخ کاملی دهیم. با مطالعه این مطلب علاوه بر شناخت دقیق این سنگ زیبا، با معادن مرمر ایران، نکات تجاری این سنگ، معرفی و بررسی شرکت‌های ارائه دهنده محصولات سنگ‌بری نیز آشنا خواهید شد. از طریق فهرست زیر به بخش‌های مختلف این مطالب می‌توانید دسترسی داشته باشید.

فهرست مطالب

  1. معرفی
  2. کاربردها
  3. انواع و رنگ‌ها
  4. تفاوت مرمر با مرمریت
  5. معایب
  6. سوالات متداول

 

سنگ مرمر چگونه ساخته می‌شود؟

فرآوری سنگ مرمر اهمیت بالایی دارد. زیرا مرمر شکننده‌تر و خردتر از بقیه سنگ‌ها است. با توجه به قیمت بالای این سنگ، باید بهترین فرآوری برای مرمر انجام شود. برای کسب بهترین نتیجه از فرآوری سنگ مرمر، روش بغچه کردن یا سیستم وکیوم عالی است. در این روش اپوکسی داخل سنگ بلوک تزریق می‌شود. البته لازم به تذکر است که هر چه کیفیت محصولات مصرفی بهتر باشد، فرآوری شما بهتر می‌شود.

پیشنهاد ما به شما اپوکسی مخصوص تزریق در ترک‌های سنگ کوپ مارامو است. این محصول از با کیفیت‌ترین‌های بازار است. تولید آن داخل کشور است. همچنین قیمت مناسبی دارد. توری های وکیوم و توری بقچه برند مارامو هم کیفیت و قیمت خوبی دارد.

فرآوری مرمر

در فرآوری سنگ مرمر می‌توانید جهت پیچیده و بقچه کردن سنگ از ژل اپوکسی و توری مش الیاف حصیری ما را استفاده نمایید همچنین اگر سنگ شما نیاز به وکیوم کردن دارد. پیشنهاد ما به شما استفاده از توری وکیوم و اپوکسی و یا مخصوص کوپ مارامو می باشد. اما در فرآیند تولید تایل شما می توانید از اپوکسی های مخصوص سنگ مرمر و توری تایل مارامو استفاده نمایید و اگر برآوردی اسلب انجام می دهید

حتماً به شما توصیه می‌کنیم از اپوکسی و توری اسلب مارامو که کیفیت بسیار بالایی دارند استفاده نمایید و ما اگر قصد تولید سنگ مرمر صورتی فیروزه‌ای و یا دودی را دارید نیست بهترین انتخاب رنگ های خمیری مرمرمارامو می باشد .

سنگ مرمر از دگرگونی کدام سنگ به وجود می آید؟

حال این سوال پیش می‌آید که، سنگ مرمر جز کدام سنگهاست؟ در واقع سنگ مرمر از دگرگونی سنگ آهک است. کانی پایه و اصلی سازنده سنگ مرمر، کلسیت است. در زبان عربی آن را حجره الرخام می‌نامند، در زبان انگلیسی اونیکس ONYX و در زبان چینی A گفته می‌گویند. در واقع سنگ اولیه سنگ مرمر آهک است. این سنگ از دگرگونی کلیست سنگ مرمر ONYX به وجود می‌آید. این موضوع در سنگ‌های مرمریت هم وجود دارد. اما تا حدی متفاوت‌تر است. 

دلیل استحکام سنگ مرمر چیست؟

جهت افزایش استحام بخشی سنگ در فرآوری، استفاده از مش و اپوکسی با کیفیت، تعیین کننده‌ترین عامل در استحکام سنگ است. در حال حاضر با کیفیت‌ترین محصولات این حوزه تولید برند مارامو (MARAMO) است. این مجموعه از فعالان در حوزه واردات مش‌های فایبرگلاس است. توری‌ فایبرگلاس برند مارامو با نشان سه خط آبی، قرمز و مشکی در کنار توری شناخته می شوند. با توجه به کیفیت بالای محصولات، در بازار توری اسلب و توری تایل مارامو به عنوان با کیفیت‌ترین توری پشت سنگ در بازار شناخته شده است.

سنگ مرمر در کجا یافت می شود؟

سنگ مرمر ایرانی شهرت بین المللی دارد. علت آن وجود یک رگه از سنگ مرمر در نواحی مختلف ایران است. این رگه از شمال غربی تا جنوب غربی کشورمان است. از شمال غرب آغاز می‌شود. به سمت مرکز، جنوب و جنوب غرب می‌رود. در نهایت وارد افغانستان می‌شود. این رگه تا هند هم امتداد دارد. این موضوع باعث شده، سنگ مرمر افغانستان هم یکی از سنگ های منحصر به فرد در بازار بین المللی باشد.

 

خواص سنگ مرمر

خواص سنگ مرمر مانند چشم نوازی، استحکام، جنس سنگ، خواص درمانی آن و طیف گسترده از فضاهایی که از آن استفاده مشود باعث شده است زبان زد خاص و عام شود. از جمله خواص سنگ های مرمر می توان به موارد زیر اشاره نمود :

مقاومت و استحکام زیاد

سنگ مرمر در اثر دما و فشار بالا شکل میگیرد، بنابراین مقاومت و استحکام زیادی دارد. مرمر در  تغییرات آب و هوایی (سرما و گرما) مقاومت خوبی دارد. سنگ های مرمر را میتوان برای مکان و فضاهای پر جمعیت مانند زیارتگاه ها، فرودگاه ها و اماکن عمومی استفاده کرد. استحکام و مقاومت بالای آن با گذشت زمان خود را نشان می دهد و بر خلاف ظاهر فوق العاده زیبا و شکننده ای که دارند میتوان در کف کار استفاده کرد و  برای مدت زمان زیادی دوام و ظاهر خود را حفظ کنند. این مسئله به جنس سنگ بستگی دارد. هر چقدر سنگ در دل زمین در اثر فشار بیشتری در طول مدت بیشتری قرار گیرد تا شکل بگیرد، بعد از استخراج مقاومت بالایی خواهد داشت. جالب است بدانید که زمان استخراج سنگ مرمر به صورت تکه های کوچک استخراج می شوند.

ساب پذیری عالی

ساب پذیری عالی خواص سنگ مرمر است. مرمر را می توان تا زمانی که درخشندگی آن ها نمایان شود ساب زد. این ویژگی باعث می شود تا سنگ های مرمر نور را از سطح خود منعکس کند و ظاهری لوکس و جذابی ایجاد کند. قسمت داخلی سنگ را ساب و صیقل میدهند تا با قسمت زیرین آن فرقی نداشته باشد و نور را عبور دهد. بنابراین هرچقدر ینگ خلوص بیشتری داشته باشد نور را بهتر و بیشتر عبور میدهد.

نگهداری ساده از سنگ مرمر

یکی از دیگر ویژگی های مثبت سنگ مرمر، شست و شوی آسان آن است. به دلیل اینکه سطحی صاف و یکدست دارند با یک دستمال و یا پارچه مرطوب هم میتوان سطح آن را تمیز کرد. سنگ های مرمر به دلیل اینکه رطوبت جذب نمیکند درمکان های پر تردد و مرطوب قابل استفاده هستند.

قابلیت عبور نور:

همانطور که اشاره شد قابلیت عبور از ویژگی های منحصر به فرد و جذاب سنگ های مرمر است. سنگ مرمر خالصی که با ضخامت بسیار کم برش خورده است می توانند نور را از میان بافت خود عبور دهد این ویژگی باعث شده است که در دکوراسیون های خاص و لوکس مورد استفاده شود.

قیمت گذاری در مرمر ها

به دلیل اینکه سنگ های مرمر در ایران معادن زیادی ندارد نایاب و گران قیمت است.  مورد دیگری که باعث میشود قیمت سنگ مرمر بالا باشد مربوط میشود به  زمان استخران آن. به دلیل اینکه سنگ مرمر به صورت تکه های کوچک استخراج میشود زمان بر است و در نتیجه هزینه استخراج هم بالا میرود.

خواص درمانی سنگ مرمر

علاوه بر خواص فیزیکی سنگ های مرمر، این سنگ ها خواص درمانی و پزشکی دارند بنابراین تنها در ساخت و ساز دکوراسیون استفاده نمیشوند. در ادامه در مورد خواص درمانی سنگ مرمر توضیح میدهیم.

بالا بردن تمرکز

استفاده از سنگ مرمر در ساختمان، بخصوص در پوشش کف فرش ها باعث افزایش تمرکز و عقل و خرد انسان می شود.

درمان استرس

روان پزشکان توصیه میکنند در صورتیکه استرس زیادی دارید از سنگ های مرمر در محل زندگی و کار خود استفاده کنید. این سنگ ها به دلیل دفع انرژی های منفی محیط، سبب ایجاد حالی خوش و انرژی مثبت میشوند و آرامش زیادی به ارمغان می آورند.

بهبود گردش خون

مردمان شرق آسیا از سنگ مرمر به منظور بهبود گردش خون در حمام ها و اتاق خواب شاهان و ثروتمندان استفاده می کنند. در واقع معتقدند که این سنگ باعث باز شدن چاکراه های بدن میشود و در نتیجه گردش خون را بهبود می دهد باعث انرژی درونی میشود.

درمان میگرن

از دیگر خواص درمانی سنگ مرمر، درمان میگرن است. این سنگ ها علاوه بر کاهش استرس و ایجاد آرامش، میزان تنش وارد را کم میکند، این فرآیند بر درمان میگرن بسیار اثر گذار است.

مسلنان هم از تاثیرات سنگ مرمر بهره میبرند و در مکان های معنوی مانند زیارتگاه ها برای افزایش آرامش استفاده میکنندمی توانید به مکان های معنوی که در ایران ساخته شده اند مراجعه نموده و آرامشی که در اینگونه فضاها وجود دارد را دریافت نمایید.


رنگ‌های متنوع

بعضی از کارخانه‌های سنگبری با استفاده از رنگ‌های مخصوص نسبت به رنگ کردن سنگ مرمر سفید و تبدیل آن‌ها به سنگ مرمر فیروزه‌ای اقدام می‌کنند. پیشنهاد ما به شما تولیدکنندگان سنگ، محصولات برند مارامو (MARAMO) است. محصولات این شرکت کیفیت بالایی در رنگ‌های خمیری دارند. همچنین دارای دسته‌بندی تخصصی رنگ‌های مرمر هستند. برای ساختن سنگ‌های مرمر صورتی و سنگ مرمر فیروزه‌ای و حتی سنگ مرمر دودی می‌توانید از این محصولات استفاده کنید.

شرکت مارامو (MARAMO) علاوه بر تامین رنگ‌های خمیری مخصوص سنگ، انواع اپوکسی مخصوص فرآوری سنگ را با بیش از ۳۰ گروه محصول ارائه می‌کند. در واقع تخصصی‌ترین مرکز ایران در ارائه محصولات اپوکسی سنگ در حال حاضر است. فعالیت گروه تولیدی و صنعتی مارامو در عرصه  سنگ و اپوکسی‌های سنگ به اوایل دهه هشتاد برمی‌گردد. یقیناً این مجموعه یکی از اولین فعالان در حوزه اپوکسی سنگ در ایران است. مارامو ضمن تولید اپوکسی مخصوص سنگ در کشور از سال ۸۴ مدعی اولین تولید کننده تخصصی سنگ در ایران است.

۵ کاربرد سنگ مرمر چیست؟


۱٫ لوازم تزئینی

شاید همه ما قندان‌های سنگ مرمر را از قدیم یادمان باشد. میوه‌های ساخته شده از مرمر، قطعات شمعدانی و آیینه نیز جز موارد پرکاربرد هستند.

۲٫ مجسمه سازی

یکی دیگر از بیشترین کاربردها ساخت مجسمه های کوچک است. مجسمه‌های مرمری که عموماً حیوانات یا پرندگان هستند. علاقه به مجسمه و ظروف مرمر در کشور چین از تمام دنیا بالاتر است. طوری که شرکت‌های چینی قطعات خیلی کوچک سنگ مرمر را که در ایران اقبالی ندارند، جمع آوری می‌کنند و در چین از آن‌ها جهت ساخت مصنوعات سنگی بسیار لاکچری استفاده می کنند.

۳٫ طراحی‌های نورپردازی

یکی از کاربردهای سنگ مرمر استفاده به صورت بک لایت BackLight است. بدین صورت که پیشه اسلب مرمر را با قرار دادن لامپ های ال ای دی (LED Lamp) روشن می‌کنند. عبور نور از سنگ و ایجاد شکست نور، صحنه زیبایی را خلق می‌نماید.در واقع تابلوی سنگی زیبایی را می سازد.

۴٫ اسلب مرمر برای دیوار

اسلب سنگ مرمر در دیواره‌های لابی و یا در فضاهای مثل استخر می‌توان زیبایی خیره کننده‌ای را ایجاد کند. از آن‌جایی که قیمت سنگ مرمر نسبت به سایر سنگ‌ها مثل سنگ‌های مرمریت و تراورتن بالاتر است، معمولا سازندگان و معماران به صورت محدود از آن استفاده می‌کنند. مثلاً در برج‌سازی ممکن است از آن در لابی برج به صورت بوک مچ و یا فورمج استفاده شود.

۵٫ مرمر اسلب پشت تلوزیون

استفاده از سنگ مرمر پشت تلویزیون می‌تواند زیبایی منحصر به فردی را در منزل شما ایجاد کند. البته این امر مستلزم پرداخت هزینه سنگ مرمر و نورپردازی و پشت آن است.

انواع سنگ مرمر


کاربرد سنگ مرمر نسبت به سایر سنگ‌ها محدودتر است. علت اصلی آن زمینه شلوغ، بافت متنوع و البته قیمت زیاد است. در این میان مرمر رنگین کمان یک انتخاب خیلی هوشمندانه است. این سنگ ضمن برخورداری از ظاهری فوق العاده زیبا به نسبت ارزان‌تر از سایر سنگ‌های مرمر است.

۱٫ سنگ مرمر سفید

پرکاربردترین رنگ در این دسته بندی سفید است. مرمر سفید همواره مورد توجه ویژه ثروتمندان برای تزیین کاخ‌ها و عمارت‌های مجلل در سراسر دنیا بوده است. سنگ مرمر سفید به صورت اسلب و تایل فرآوری می‌شود. هر کدام از این فرآوری‌ها، در کاربردهای مخصوص خودشان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سنگ مرمر سفید

تفاوت اصلی مرمر سفید با سنگی مانند مرمریت همین موضوع است. مشتری سنگ‌های مرمر افراد ثروتمند و متمول هستند. اختلاف قیمت بسیار زیاد این سنگ با سایر سنگ‌ها، موجب شده تا خریدارانی که بحث قیمت در انتخاب آن‌ها نقش دارد، همگی این خانواده سنگ را از سبد خود حذف کنند. در مقابل افراد متمول و ثروتمند با توجه به خاص بودن مرمر تمایل بیشتری به این سنگ دارند. قیمت سنگ مرمر سفید ساده معمولا مبالغ نجومی هستند. مشتریان سنگ‌های مرمر به خصوص مشتریان سنگ مرمر سفید، ثروتمندان هندی، چینی، اروپایی و همچنین عراقی هستند. سنگ زیر مرمر سفید سوپر پاک نام دارد.

سنگ مرمر سفید

۲٫ سنگ مرمر صورتی

گران‌ترین سنگ مرمر، صورتی است. بهترین معادن مرمر صورتی در شمال غربی ایران است. از دیگر تولیدکنندگان مرمر صورتی به افغانستان می‌توانیم اشاره کنیم. افغانستان منابع ارزشمند بسیاری دارد. با توجه به جلوه‌ی بالای سنگ صورتی، افغانستان رتبه نخست بازار بین المللی را در اختیار دارد. بعد از افغانستان، میهن عزیزمان ایران جایگاه خوبی در بازاتر جهانی دارد.

سنگ مرمر صورتی

اقبال سنگ مرمر صورتی بسیار بالا است. طوری که ثروتمندان حاشیه خلیج فارس یکی از مشتریان ویژه آن‌ها هستند. کشورهای عربی مثل عربستان صعودی، امارات و قطر از مهم‌ترین مقاصد این سنگ‌ها هستند. البته زمانی که صحبت از سنگ مرمر می‌شود، مشتریان چینی را نمی‌توانیم نادیده بگیریم.

چرا چین بهترین پتانسیل فروش سنگ را دارد؟

رشد اقتصادی و تولید ناخالص ملی در چین، موجب رشد شاخص‌های اقتصادی صعودی و اقتصادی پویا شده است. به همین دلیل روزانه افراد ثروتمند چین بیشتر می‌شوند. چینی‌ها با توجه به اعتقاداتشان نسبت به انرژی سنگ‌ها، علاقه زیادی به خرید سنگ‌های طبیعی دارند. به طوری که عمده تولیدات سنگ‌های طبیعی در چین در داخل همین کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند. لذا مشتریان چینی نیز در کنار مشتریان هندی، روس، آمریکایی جزو حرفداران سنگ مرمر صورتی هستند. سنگ زیر مرمر سوپر صورتی است.

سنگ مرمر سوپر صورتی

با توجه به قیمت بالای سنگ مرمر صورتی و همچنین تقاضا برای آن در بازار و از آنجایی که منابع آن محدود می باشد لذا برخی تولیدکنندگان اقدام به رنگ کردن اسلب  های مرمر سفید با رنگ های مخصوص می نمایند تا ظاهر سنگ  بزرگ صورتی می باشداین کار موجب می شود  تابرخی سنگ های مرمرسفید که قیمت خیلی پایین تری نسبت به مرمرهای صورتی دارند هم با قیمت بالاتر به فروش روند و هم روند فروش آنها تسهیل گردد.

۳٫ سنگ مرمر آبی

دسته رنگ‌های آبی یکی دیگر از رنگ‌های پرطرفدار سنگ‌های مرمر است. اما طور که می‌دانید رنگ آبی در سنگ های طبیعی یا بوده و منابع سنگابی در جهان خیلی محدود است لذا سنگان با این زمینه رنگ دارای خود فراوان از قیمت بالاتری نسبت به سایر سنگ است.

سنگ مرمر فیروزه ای

۴٫ مرمر فیروزه‌ای

سنگ مرمر فیروزه ای نیز در ایران به صورت بسیار محدود استخراج و فرآوری می‌شود و قاعدتاً از آنجایی که رنگ آبی در طراحی مورد توجه معماران طراحان و آرشیتکت‌ها است. 

اسلب سنگ مرمر فیروزه ای سنگ مرمر فیروزه ای سنگ مرمر فیروزه ای

۵٫ سنگ مرمر پرتقالی

سنگ مرمر پرتقالی با توجه به رنگ زیبایی که دارد، جزو سنگ‌های لوکس و گران قیمت مرمر است. خریداران چینی مرمر پرتقالی را نیز خیلی دوست دارند.

سنگ مرمر پرتقالی

۶٫ مرمر سبز

هرگاه صحبت از سنگ مرمر می‌شود ناخواسته سنگ مرمر سبز یا سبز یشمی در ذهن تداعی می‌شود. علت این موضوع استفاده از سنگ مرمر سبز در اماکن متبرکه بوده که با هدف ساختن بناهای با شکوه و ماندگار از این سنگ استفاده می‌شود.

سنگ مرمر سبز

رنگ سبز در فرهنگ اسلامی نیز برای شیعیان از اهمیت  ویژه‌ای برخوردار می باشد که این امر نیز خود در انتخاب سنگ مرمر سبز جهت اماکن متبرکه بی‌تأثیر نبوده است.

سنگ مرمر سبز کاهوئی

۷٫ مرمر مشکی یا دودی

مرمر دودی یا مرمر مشکی با رنگ کردن مرمر سفید، ساخته می‌شود. نام‌ دیگر این سنگ، مرمر کوکاکولا است. به واسطه رنگ زمینه، این نام تجاری استفاده می‌شود. البته نمونه مرمر زغالی یا مرمر مشکی به صورت طبیعی نیز وجود دارد. البته به صورت خیلی محدود و با قیمتی بسیار بالاتر از نمونه رنگ شده آبی است.

سنگ اسلب مرمر کاکائویی

لذا شما می‌توانید با خرید خمیر رنگ مرمر و یا خمیر رنگ اپوکسی این سنگ را رنگ کنید. مسئله مهم استفاده از خمیر رنگ‌های مخصوص اپوکسی است. چرا که در بازار رنگ‌های مختلفی وجود دارند. استفاده از خمیر رنگ بی کیفیت، موجب افت کیفیت اپوکسی و در نتیجه کاهش کیفیت فرآوری می‌شود.

۸٫ سنگ مرمر نباتی (عسلی)

یکی از رنگ‌های بسیار زیبا و اغوا کننده سنگ مرمر، رنگ عسلی یا نباتی است. این رنگ بیشترین طرفدار را بین ثروتمندان آمریکایی دارد. در ایران نیز به صورت بوک مچ و فورمچ در ساختمان های لاکچری استفاده می‌شود.

سنگ مرمر عسلی

۹٫ مرمر آبرنگی

مرمر آبرنگی یک انتخاب عالی برای فضاهایی است که از این سنگ به صورت محدود استفاده می‌کنند.

۱۰٫ سنگ مرمر حرم

هرگاه صحبت از سنگ مرمر می‌شود ناخواسته سنگ مرمر سبز در ذهن تداعی می‌شود. علت این موضوع استفاده از سنگ مرمر سبز در اماکن متبرکه، امامزاده‌ها و مساجد است. با هدف ساختن بناهای با شکوه و ماندگار از این سنگ استفاده می شود. رنگ سبز در فرهنگ اسلامی نیز برای شیعیان اهمیت ویژه‌ای دارد.

به جرات می‌توان گفت خاص‌ترین و گران‌ترین سنگی که در اماکن متبرکه مثل حرم امام رضا (ع) مورد استفاده  قرار گرفته، سنگ مرمر حرم است. مالکیت معدن این سنگ در اختیار شرکت معدنی کوثر است. سنگ حرم امام رضا(ع) زیباترین سنگ مرمر سفید در تمام جهان است. به این سنگ مرمر سفید قروه هم می‌گویند.

سنگ مرمر کار شده در ضریح امام حسین

تصویر بالا ضریح سابق امام حسین (ع) است. این ضریح بعد از تعویض شدن به ایران آمد و اکنون در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای بازدید قرار دارد. سنگ مرمر به کار رفته در کفپوش این قسمت، مرمر سیز یا به اصطلاح مرمر حرم است. همچنین در کناره‌ها، از مرمر ابزاری استفاده شده است.

۱۱٫ مرمر خرمایی

خرمایی یکی دیگر از دسته رنگ‌یندی‌های مرمر است. به صورت تایل و اسلب تولید می‌شود. از آن در ساخت تزیینات سنگی استفاده می‌شود.

سنگ مرمر کرم

از دیگر رنگ‌های مرمر به مشکی طلایی، سبز، کرم، سبز یشمی، قرمز و… می‌توانیم اشاره کنیم.

سنگ مرمر سفید طلائی

تفاوت سنگ مرمر با سنگ مرمریت چیست؟


یکی از اشتباهات رایج بین خریداران سنگ، اشتباه گرفتن این دو سنگ است. در واقع خیلی از افراد سنگ‌ مرمریت را اشتباها مرمر می‌گویند. حتی در ترجمه برخی متون تخصصی خارجی و یا فیلم‌هایی که در مورد سنگ و ابنیه تاریخی است، سنگ ماربل (MARBLE) را که در واقع سنگ مرمریت است، مرمر ترجمه می‌کنند. این موضوع بسیار رواج داشته و خیلی از مترجمین متون تخصصی هم این موضوع را نمی‌دانند. هر جا سنگ ماربل (Marable Stone) وجود دارد همان سنگ مرمریت است. در ساخت بناهای تاریخی از سنگ مرمریت استفاده شده است. سنگ مرمر در زبان انگلیسی ONYX STONE است. لذا توجه به این نکته بسیار مهم است.

معایب سنگ مرمر


  1. حساسیت نسبت به وایتکس و شوینده‌های حاوی کلر
  2. حساسیت به شوینده‌های اسیدی از قبیل جوهر نمک
  3. شکنندگی بالا
  4. لزوم اجرای دقیق
  5. نصب با چسب‌های گرون مگامارامو
  6. در مقابل نور مستقیم خورشید کِدِر می‌شود. 

سوالات متداول در زمینه سنگ‌های مرمر


 

سنگ مرمر چگونه تشکیل میشود؟

با فرآوری می‌توان سنگ اسلب مرمر یا سنگ تایل مرمر ساخت.

سنگ مرمر از دگرگونی کدام سنگ است؟

سنگ آهک

سنگ مرمر یک نوع سنگ چیست؟

یک سنگ تزئینی گران قیمت، با رنگ‌های مختلف و استحکام زیاد.

این سنگ قابلیت عبور نور از خود را دارد.

ایا سنگ مرمر رسوبی است؟

خیر. مرمر از آهک ساخته شده. آهک رسوبی است.

آیا سنگ مرمر سنگ آتشفشانی است؟

خیر

سنگ مرمر در کنار کدام ماده دچار تغییرات بیشتری میشود؟

آب
سرکه
استیک اسید
جوهرنمک

بهترین تولیدکننده رنگ‌های سنگ کیست؟

در ایران یکی از شرکت‌های سازنده رنگ‌های مخصوص سنگ‌های مرمر، شرکت مارامو است. کیفیت رنگ‌های تولیدی این مجموعه از نمونه‌های داخلی و حتی محصولات مشابه خارجی نیز بالاتر است.

سرامیک طرح سنگ مرمر چیست؟

با توجه به زیبائی سنگ مرمر تولیدکنندگان سرامیک تمایل به تولید محصولات خود با طرح‌های سنگ مرمر دارند.

سنگ مرمر مصنوعی چیست؟

سنگ های مصنوعی تولید شده با طرح‌های مرمر از مواد پلیمری و معدنی به صورت ترکیبی

کورین طرح سنگ مرمر چیست؟

سازندگان کرین تمایل به تولید محصولات متنوع دارند. لذا با توجه به زیبایی سنگ مرمر طرح آن مورد توجه کورین سازان است. این کورین‌ها از مرمر ساخته نشده‌اند. تنها طرح سنگ مرمر هستند.

با تشکر از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید. به نظر شما زیباترین سنگ مرمر کدام رنگ آن است؟ به نظر شما صنعت سنگ ایران تا چه میزان می‌تواند پیشرفت کند؟

در قسمت نظرات انتهای همین صفحه نظرات خود را با ما در میان بگذارید. همچنین در صورتی که در مورد سنگ‌های مرمر سوالی دارید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

4.6/5 - (14 امتیاز)

این پست دارای 3 دیدگاه است

  1. رضا طهرانی

    خمیر رنگ های اپوکسی مارامو مخصوص سنگ های مرمر با بهترین کیفیت 👌

  2. رضا طهرانی

    خمیر رنگ های اپوکسیEPOXY PASTA PIGMENT مارامو MARAMO مخصوص سنگ های مرمر ONYX با بهترین کیفیت 👌
    جهت مرمر آبی و فیروزه ای
    مرمر صورتی
    مرمر دودی
    مرمر سبز

دیدگاهتان را بنویسید