سنگ مصنوعی چیست؟

سنگ مصنوعی چیست؟

فهرست عناوین

استفاده از سنگ‌های طبیعی مشکلات متعددی را ایجاد می‌کنند. مانند: هزینه بالا در هنگام خرید، حمل و نصب با هزینه بالاتر، لزوم نگهداری و مراقبت بیشتر و…  به همین دلیل امروزه تمایل به استفاده از متریالی جایگزین اهمیت بیشتری پیدا کرده است. در فرآوری سنگ های مصنوعی از توری پشت سنگ و رزین اپوکسی استفاده میشود.

بهترین انتخاب در این موارد برای مشتریان انواع سنگ‌های مصنوعی است. با ما همراه باشید تا به معرفی این سنگ‌ها بپدازیم. با مطالعه این مطلب می‌توانید با انواع سنگ مصنوعی، متریال و روش ساخت هر یک آشنا شوید. همچنین کاربرد‌های آن‌ها همراه با نمونه تصاویر آن برای ایده گرفتن برایتان آماده کرده‌ایم.

سنگ‌های مصنوعی دقیقا چی هستند؟

سنگ مصنوعی چیست
سنگ مصنوعی چیست

با توجه به اهمیت طراحی در پروژه‌های ساختمانی، شاهد ظهور متریال جدید و خلاقیت‌های فراوان در ارائه متفاوت از متریال‌های قدیمی هستیم. یکی از این متریال‌ها که کاربرد آن به شدت در حال افزایش است، سنگ‌های مصنوعی است.

با افزایش قیمت‌ها و همچنین وجود برخی مشکلات در زمینه تهیه و فرآوری، همچون حمل و نصب سنگ‌های طبیعی تمایل به استفاده از محصولات جایگزین نسبت به قبل بیشتر شده است. در این بین سنگ‌های مصنوعی و اسلب‌های سرامیکی از اهمیت بیشتری برخوردارند.

انواع سنگ مصنوعی

  1. سنگ مصنوعی دکوراتیو
  2. سنگ مصنوعی اسلب

البته سنگ‌های اسلب مصنوعی دو نوع هستند:

۱-۲: سنگ مصنوعی پلی استری

۲-۲: سنگ مصنوعی با سیمان و رزین‌های پلیمری

۱٫ سنگ‌های مصنوعی دکوراتیو

سنگ مصنوعی دکوراتیو
سنگ مصنوعی دکوراتیو چیست
 

این سنگ ها به صورت ریختگی در قالب‌های سیلیکونی تولید می‌شوند. برای آشنایی بیشتر به فرآیند تولید این سنگ‌ها مطلب «سنگ‌های مصنوعی چگونه ساخته می‌شوند؟» را مطالعه کنید.

سنگ مصنوعی دکوراتیو به دلیل برخورداری از طرح‌ها و رنگبندی‌های متنوع و جذاب و همچنین قیمت‌های ارزان موفق شده‌اند سهم قابل توجهی در بازار را به خود اختصاص دهند. با توجه به آمار‌های سال ۱۴۰۰، گرایش به استفاده از این سنگ‌‌ها در حال افزایش است.

دلیل این موضوع هم مزایای سنگ‌های مصنوعی هستند.

۲٫ سنگ اسلب مصنوعی

سنگ اسلب مصنوعی چیست
سنگ اسلب مصنوعی چیست

غیر از سنگ‌های دکوراتیو که امروزه مورد توجه بسیاری قرار گرفته‌اند، سال هاست که سنگ‌های اسلب مصنوعی نیز تولید می‌شوند.

تولید سنگ مصنوعی اسلب با تکنولوژی‌های به‌روز و گران‌قیمتی انجام می‌شود. این سنگ‌ها در دسته‌های گوناگونی مانند کوارتز (Quartz) و کورین (Corian) تولید می‌شوند.

البته لازم به تذکر است که تمامی محصولاتی که به عنوان سنگ مصنوعی شناخته می‌شوند، همگی از خانواده سنگ‌های مهندسی (Engineering Stones) هستند.

4.5/5 - (14 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید