استفاده از توری مش فایبرگلاس در اجرای دیوار ها و سیستم های گچ خشک و درایوال

استفاده از توری مش فایبرگلاس در اجرای دیوار ها و سیستم های گچ خشک و درایوال

توری مش فایبرگلاس در اجرای دیوار ها و سیستم های گچ خشک و درایوال
فهرست عناوین

توری فایبرگلاس یکی از محصولات نوین در صنعت ساختمان است. با رشد تکنولوژی و ورود مصالح نوین به ساختمان سازی، سن در ساختمان های مهندسی شده و پروژه های بزرگ مرتبه و توجه به کاهش وزن مرده در ساختمان به یکی از ارکان مهم تبدیل شده است. انتخاب متریال سبک‌ تر در ساختمان ها با توجه به قیمت روز افزون آن ها مورد توجه پیمانکاران و کارفرمایان قرار گرفته است. به طبع با ورود محصولات بر پایه پلیمرها با توجه به خواص فیزیکی و شیمیایی کاملا متفاوتشان اعم از وزن بسیار کمتر نسبت به مصالح سنتی، کاربرد این متریال ها به سرعت در پروژه های جدید مطرح شد.

مش توری فایبرگلاس
سیستم های گچ خشک و درایوال

مزایای استفاده از توری مش فایبرگلاس در سیستم های گچ خشک و درایوال

در سیستم های گچ خشک و درایوال می توان از توری مش فایبرگلاس برای ایجاد یک شبکه فوق العاده مستحکم استفاده نمود. همچنین از چسب های مخصوص هم در این سیستم برای باندینگ توری مش روی دیواره ها استفاده کرد که از مزایای بسیار زیادی نیز برخوردار است.

این سیستم های ایجاد شده با توری فایبرگلاس به راحتی میتوان فینیشینگ نهایی با متریال های مختلف را اجرا کرد. استحکام این روش، مشکلاتی مانند عدم استحکام در پنل های گچ خشک یا دیوارهای پیش ساخته را ندارد.

یکی دیگر از مزیت های توری های فایبرگلاس ایجاد یک ساختار دیوار کاملاً یکپارچه مستحکم می باشد. بنابراین توصیه می گردد با استفاده از توری مش فایبرگلاس در اجرای دیوار ها و سیستم های گچ خشک و درایوال  علاوه بر صرفه جویی اقتصادی با افزایش قابل توجه استحکام سازه ، فرایند اجرای دیواره ها را کاملا مهندسی شده و علمی انجام دهید. 

مطلب مرتبط: برای کسب اطلاع از توری فایبرگلاس کلیک کنید.

سیستم های گچ خشک و درایوال چیست؟

اجرای دیواره های کاذب و استفاده از پنل های گچی و خشک در بازار ایران به اصطلاح به سیستم های کناف یا سیستم های گچ خشک (dry wall) نیز شهرت یافته است؛ علت این نامگذاری را می توان ورود سریع تر و فعالیت گسترده تر برند و ایجاد محبوبیت در بین سازندگان دانست، البته اجرای دیوارها با سیستم مذکور نسبت به سیستم های سنتی که به صورت اجرا با بلوک های یا کتونی پوشاندن آنها با سیستم گچ کاری سنتی بسیار متفاوت می باشد و مزایای بی شماری نیز دارد.

ویژگی های سیستم های گچ خشک و درایوال

این مصالح اجرای خیلی سریع و گسترده در انجام پروژه های بزرگتر را در زمان کوتاهی فراهم می سازد و از طرفی وزن مرده ساختمان را در اجرای سیستم درایو بسیار پایین آورده و کاهش می دهند. آنها می توانند حتی روی محاسبات سازه های پروژه به صورت کلی تاثیرگذار باشد و حتی هزینه های سازها و اسکلت اصلی ساختمان را نیز کاهش دهد.

برای دریافت مشاوره خرید توری فایبرگلاس کلیک کنید.

4.5/5 - (11 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید