توری چیست؟ معرفی انواع توری

توری چیست؟ معرفی انواع توری

توری چیست؟ انواع توری
فهرست عناوین

امروزه یکی از ملزومات صنایع ، نیاز به محصولی برای ایجاد حفاظت و استحکام می باشد است.  توری ها یکی از این محصولات می باشد، توری ها دارای انواع مختلفی می باشد.

توری شبکه ای بافته شده از الیاف هایی با جنس هایی مختلف است که با فاصله مشخصی از هم تنیده شده اند. به این فواصل میان رشته های توری، چشمه گفته می شود. توری ها در چشمه های  و ابعاد مختلف تولید می شوند و برای مصارف مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. در این مقاله با انواع توری ها و کاربرد آنها پرداخته می شود.

انواع توری

توری پرسی

توری پرسی

توری پرسی با ضخامت مفتول بالا و شکل چشمه مربعی (لوزی) مانند است. این توری در سه مدل بافت حصیری، هلندی و موج دار تولید شده و در صنایع مختلف کاربرد دارد. یکی از مهمترین استفاده ها از توری پرسی، در ساخت قفس حیوانات و مصارف ساختمانی می توان  اشاره کرد.

توری حصاری

توری حصاری یا فنس مانند اسمش، بیشترین کاربرد را در فنس کشی و حصارکشی اطراف ملک های شخصی، باغ، زمین و … را دارد. از انواع توری حصاری می توان به مفتول سیاه، توری حصاری گالوانیزه گرم و سرد، توری حصاری روکش pvc و … اشاره کرد.

توری مرغی

توری مرغی

توری مرغی یکی از پر مخاطب ترین انواع توری است. همانند اسمش یکی از کاربرد های مهم توری مرغی، حفاظت از حیوانات اهلی از جمله مرغ و گوسفند از خطرات احتمالی است. شکل چشمه این توری حالت ۶ ضلعی دارد و از جمله مزایای آن میتوان به راحتی نصب و قیمت ارزان آن اشاره کرد.

توری گابیون

توری گابیون، از لحاظ ساختار بسیار شبیه به توری مرغی است ولی بسیار مستحکم تر است و به همین دلیل به توری سنگی معروف است. توری های گابیون بسیار مستحکم، دارای عمر بسیار بالا و منعطف هستند. از این نوع توری بصورت فراوان در اطراف جاده ها و مناطقی که خطر ریزش دارند نصب میشود.

توری سرندی

توری سرندی

سرند کردن به معنای غربالگری شن و ماسه است. توری سرندی نیز اولین کاربرد های خود را در غربالگری شن و ماسه دارد. توری سرندی نیز مانند سایر توری ها دارای انواع مختلفی مانند گالوانیزه، آهنی ساده یا فولادی است. از توری سرندی برای محکم سازی بتن و ساخت دیوار های مستحکم نیز به کار می رود.

توری فایبر گلاس

توری فایبر گلاس محصول کامپوزیتی است. کامپوزیت ماده‌ای است که از ترکیب چند ماده‌‌ی مختلف به وجو می آید. این ماده‌ی به دست آمده، دارای خواصی متفاوت با مواد ترکیب شده در آن است و معمولاْ ماده‌ای مستحکم و با چگالی کمتر است که دچار خوردگی نشده و عمری طولانی دارند. مثلا در توری فایبر گلاس از ترکیب الیاف شیشه ای و مواد پلی مری رزینی تشکیل شده است. این نوع توری در چشمه ها و گرماژ های مختلف تولید شده است. استفاده از توری مش نسبت به  سایر توری ها برای سازنده های ساختمان هم مقرون به صرفه تر است هم مطمعن تر می باشد.

کاربرد های توری فایبر گلاس

  • ساختمان سازی
  • کارخانه سنگ بری 
  • کشتی سازی
  • هواپیما
  • مخازن نفت و گاز
  • استخرها
  • وال پست
  • بدنه خودروها

مقایسه توری فایبر گلاس با سایر توری ها

  • توری فایبر گلاس انعطاف پذیری  بهتری نسبت توری های دیگر دارد است
  • وزن مش فایبرگلاس کمتر از دیگر توری است.
  • مش فایبرگلاس مقاومت شیمیایی بهتری در مقایسه با  توری فلزی دارد.
  • مش فایبرگلاس در برابر آب و رطوبت مقاوم است. اما توری های فلزی در برابر جریان آب و رطوبت آسیب می بیند.
  • مقاومت فیزیکی توری فایبر گلاس از توری فلزی بیشتر است.
  • مش فایبرگلاس در برابر تغییرات دمایی مقاومت بیشتری دارد. مقدار انقباض مش فایبرگلاس کم است که باعث می‌شود تحت تنش دمایی زیاد باعث ترک خوردن پوشش لایه ای نشود.

برای دریافت مشاوره خرید توری فایبرگلاس کلیک کنید.

جمع بندی

 در این مقاله با انواع توری ها و کاربرد آنها آشنا شدیم و پی بردیم هر کدام از توری ها برای مصارف خاصی به کار می روند، توری های مرغی، گابیون، حصاری و پرسی از جنس فلز آهن یا آلومینویم می باشند اما توری فایبر گلاس از جنس الیاف ششه ای می باشد و امروزه بیشتر از توری فایبر گلاس برای مصارف مختلف استفاده می شود.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید