توری فایبرگلاس دور کوپ سنگ

توری فایبرگلاس دور کوپ سنگ

توری فایبرگلاس دور کوپ سنگ
فهرست عناوین

سنگ کوپ به سنگی گفته می شود که مستقیم از معدن با استفاده از اره های زنجیری و یا دستگاه های مختلف استخراج می شود و اغلب به شکل ۴ وجهی یا ۶ وجهی به سنگبری­ ها انتقال داده می شود. نام دیگر سنگ کوپ، سنگ بلوک می باشد.

سنگ کوب در کارخانه های سنگبری با اره های سنگبری به اسلب به شکل  شکل مربع یا مستطیل تبدیل می کنند و کوپ هایی که شکل هندسی منظمی ندارند یا در ابعاد کوچکتری هستند که نمی توان برای برش آنها از اره های سنگبری استفاده کرد، از قله برای برش دادن آن استفاده می شود و به تایل های سنگی که در ابعاد مختلف تبدیل می شوند. کوپ های سنگ از جنس گرانیت، مرمریت، تراورتن می توانند باشند.

انواع سنگ های کوپ

سنگ های کوپ براساس سایز و کیفیت سنگ به سه دسته تقسیم بندی می شود:

  • تک کوپ: سنگ تک کوپ دارای کیفیت خوبی است و در ابعاد بزرگ و به شکل ۶ وجه منظم می باشد و فاقد ترک خوردگی یا زدگی می باشد. وزن این سنگ ها بین ۲۵ الی ۲۷ تن است و برای انتقال آنها به صورت تکی بر روی یک تریلی بارگیری می شود.
  • دو کوپ: سنگ های دو کوپ دارای اندازه و ابعاد کوچکتری نسبت به تک کوپ هستند و از سینه ی معدن استخراج می شوند و تقریبا دو عدد از این کوپ ها برابر یک تک کوپ است. برای انتقال دو عدد این کوپ سنگ ها را روی تریلی بارگیری می کنند و شکل ظاهری آنها اغلب به صورت مستطیل می باشد یا این که شکل خاصی ندارد.
  • سه کوپ: این سنگ ها نسبت به دوکوپ ابعاد کوچکتری دارند و تقریبا یک سوم تک کوپ در نظر گرفته می شوند و انتقال آنها به این صورت است که سه عدد از آنها را بر روی یک تریلر بارگیری می کنند.

سنگ کوپ

توری فایبر گلاس دور کوپ سنگ

توری فایبر گلاس برای کوپ سنگ با قابلیت ارتجاع و گرماژ بالا تولید می شود و عملکرد آن برای عبور بهتر رزین اپوکسی و تزریق کوپ است.

نحوه استفاده از توری فایبر گلاس برای کوپ سنگ

چهار طرف از شش ضلع کوپ را با توری وکیوم مسلح می‌کنند. بعد از آن از پوشش های مخصوص پلاستیکی برای پیچیدن تمام سنگ استفاده می‌شود. برای دریافت مشاوره خرید توری فایبرگلاس کلیک کنید.

نحوه تزریق اپوکسی به کوپ سنگ

اپوکسی را به وسیله اتصالات و شیلنگ‌های وارد کوپ کرده و همچنین شیلنگ تخلیه هوا و ایجاد خلا اطراف بلوک را وصل می‌کنند. پمپ مکش هوای داخل کاور (پوشش) تخلیه می شود و خلا داخل آن ایجاد می‌گردد. سپس اپوکسی تزریق بلوک به داخل پوشش و فضای اطراف کوپ پمپ می‌شود.

باتوجه به خلا داخل آن خیلی سریع اپوکسی تزریقی کوپ سنگ که ویسکوزیته کمی دارد، به ترک‌های داخل سنگ نفوذ می‌کند و آن‌ها را بلوکه می کند. این فرآیند باعث افزایش استحکام کوپ سنگ می‌شود تا شرایط برای فرآوری اسلب با اره فراهم شود.

جمع بندی

با توجه به مطالبی که در این مقاله خواندیم سنگ کوپ که از معدن با ابعاد مختلف استخراج می شود برای اینکه به کارخانه های سنگبری منتقل شود دچار ترک خوردگی نشود از مش فایبرگلاس به همراه اپوکسی به کوپ سنگ تزریق می شود. برای مثال برخی سنگهای مرمر، چینی و حتی مرمریت با توجه به شکستگی های باز و ترک های بسیار زیادی که دارند نیاز به وکیوم کردن و تزریق اپوکسی به داخل بلوک سنگ را دارند که برای این منظور از توری دور کوپ استفاده می شود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید