سنگ اسلب چیست؟

سنگ اسلب چیست؟

فهرست عناوین

سنگ اسلب جز سنگ‌های طبیعی در صنعت ساختمان است و در تزیین داخلی و نمای خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. بد نیست بدانید که سنگ‌های اسلب در بین سنگ‌ها در صنعت ساختمان شاخص است چون بیشترین کاربرد در دکوراسیون ساختمان دارد. از این سنگ در کفسابی و کف پوش برای جلوه و زیبایی بیشتر محیط استفاده می‌شود. 

سنگ اسلب را با ضخامت حساب شده، شفافیت و دقت بسیار زیاد ساب زده میزنند تا از نظر کیفی و نما امتیاز قابل توجهی بگیرد. جلوه رنگ‌های طبیعی آن باعث شده‌است به یک سنگ تزئینی برای طراحی داخلی منزل و سالن‌های کنفرانس مبدل گردد. 

برای دریافت مشاوره و خرید توری فایبرگلاس مناسب سنگ اسلب کلیک کنید.

سنگ‌های اسلب چیست؟

سنگ‌ها مخصوصا سنگ اسلب، برای زیبایی دو چندان محیط و خلق محیطی بی نظیر  استفاده می‌شوند. بنابران از پرمصرف‌ترین سنگ‌ها برای تزیین خارجی و داخلی ساختمان است.

سنگ اسلب دو صورت طبیعی و مصنوعی وجود دارد که البته نوع طبیعی آن، کیفیت بالا و زیبایی بیشتری دارد؛ ولی قیمت بیشتری دارد. همراه ما باشید تا در مود استفاده و کاربرد سنگ اسلب در تزیین و دکوراسیون داخلی و خارجی اطلاعات بیشتری کسب کنید. 

سنگ اسلب و کاربرد آن در دکوراسیون

 

سنگ اسلب همانطور که در مقدمه گفته شد در دکوراسیون داخلی بیشتر برای دیزاین کف و دیوار است. نصب اسلب‌های فراوری شده برای تززین ساختمان از کاربردهای این سنگ است.

معمولا از سنگ‌های بزرگ اسلب در ساخت میز سنگی، تابلو‌های دکوری لاکچری، در دیوار و موارد استفاده می‌شود.

دکوراسیون داخلی با سنگ طبیعی ساب خورده

یکی دیگر از کاربردهای سنگ اسلب طبیعی در طراحی آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی است. سنگ‌های اسلب با برش‌های طبیعی مسیر کوتاه‌تری برای رسیدن به این نوع سبک زندگی را آسانتر کرده است.

دکوراسیون آشپزخانه با سنگ اسلب

دکوراسیون آشپزخانه با سنگ اسلب

بهتر است سنگ‌های اسلب را در نقاط مرکزی استفاده شود. محل یا مکانی که کمتر در دید است ولی در عین حال جلو و شکوه بالایی دارد. سنگ‌های اسلب به رنگ سفید همچون تکه‌های بزرگ برف و یخ‌ هستند همراه با رگه‌هایی. معمولا پیدا کردن دو تکه سنگ بزرگ با رگه‌هایی مشابه امکان‌پذیر نیست.

واریته زیاد رنگ و طرح سنگ‌های اسلب و نگهداری آسان این سنگ‌ها از علت‌های کاربرد آن در طراحی و دکوراسیون قسمت‌های مختلف ساختمان است. در ادامه این مطلب به کابرد این سنگ در قسمت‌های مختلف منزل میپردازیم.

 

این اختلاف در تکه سنگ‌ها باعث بالا رفتن زیبایی بصری دکوراسیون داخلی می‌شود. استفاده از سنگ طبیعی برای دیزاین کانتر آشپزخانه، سنگ اپن یا صفحه رویی کابینت، کابینت جزیره آشپزخانه و همچنین برای جایگزینی کاشی پشت گاز رومیزی رایج است.

برای آشپزخانه از سنگ‌های روشن با رگه‌های تیره‌تر استفاده شود؛ به دلیل اینکه تمیز کردن آن ساده تر است و هم اثر انگشت روی آن به راحتی دیده نمی‌شود.

تزیین حمام با سنگ اسلب

از سنگ‌های اسلب برای طراحی قسمت‌های مختلف حمام مانند کف، دیوار حمام و سرویس بهداشتی می‌توان استفاده کرد. از اسلب برای طراحی کفپوش‌ها با احتیاط استفاده شود. بهتر است از کاشی‌ها در مناطق مرطوب مانند حمام استفاده شود چون ایمن‌تر هستند. این سنگ‌های طبیعی میتوانند لغزنده و خطرناک ساز باشند. یکی از انواع آن‌ها، اسلب فاوانیا است به صورت سرامیک اسلب ، سرامیک پولیش و سرامیک پرسلانی تولید می شود. یکی دیگر از انواع اسلب‌ها، تین اسلب یا سنگ‌های اسلب نازک هستند که در کارخانه های پرشین ماربل و شاهین مرمریت تولید میشود.

تزیین حمام با سنگ اسلب

دکوراسیون پذیرایی یا نشیمن با سنگ اسلب 

سنگ اسلب را میتوان در کف پوش و دیوار پوش ساختمان‌ها و یا در قسمت‌هایی مانند سالن‌های پذیرایی به‌کار برد. رنگ و طرح بسیار زیاد این مدل سنگ طبیعی ساختمانی شرایطی را برای ست کردن لوازم دکور برای چیدمان آنها در کف سالن و دیوار‌های محیط اطراف آن فراهم آورده است. 

سنگ‌های یک تکه اسلب معمولا برای دکوراسیون قسمتی از دیوار با تکنیک‌های خاصی با سنگ، فضای نشیمن را با شکوه می‌کند. در محیط‌های کوچک از این سنگ به دلیل انعکاس نور، محیط نشیمن را بزرگتر و دلبازتر جلوه می‌دهد. 

 

طراحی داخلی در بخش‌های مختلف با سنگ اسلب طبیعی

در طراحی داخلی بخش‌های دیگری مانند بالکن، دیوارهای بزرگ چند متری و دیوار اتاق‌های بزرگ وجود دارند که از این سنگ استفاده می‌شود.

برای طراحی بالکن خانه با یک کف پوش متناسب با تغییرات آب و هوایی ، سنگ اسلب بهترین گزینه است. 

 

سنگ اسلب با مواد اسیدی چه واکنشی میدهد؟

اگر سنگ اسلب با مواد اسیدیته بالا مواجه شود تغییر رنگ میدهد. بنابراین بهتر است در استفاده از مواد مواظب باشیم که به سنگ آسیب نزند. 

اگر مدت زمان مواجه ماده اسیدی با این سنگ ‌ها بسیار به طولانی باشد، رنگ آن نقطه از سنگ بطور کامل عوض می‌شود؛ بدنیست بدانید که بعضی از سنگ‌های اسلب مانند سنگ کوارتز، صابون، گرانیت، لوح و… در مقابل مواد اسیدی، اثر پذیر نیستند. 

نکات کاربردی هنگام نصب سنگ اسلب

طبیعت سنگ اسلب به شکلی است که شرایط را برای تمیز کردن و نگهداری از آن راحت است. در دکوراسیون منزل هنگام انتخاب سنگ اسلب حتما به محل نصب آن توجه کنید. در کارخانه های فرآوری سنگ اسلب از توری فایبرگلاس برای جلوری گیری از شکسته شدن سنگ استفاده میکنند. این توری ها پشت سنگ نصب میشوند و به توری پشت سنگ معروف هستند که جنس آنها فایبرگلاس است. توری سنگ را برای استحکام بخشی به اسلب چسبانده می‌شود.

بهترین محل استفاده از سنگ اسلب برای تزیین داخلی، مکان‌هایی مانند محیط آشپزخانه، دیوار و روشویی سرویس بهداشتی،  دیوار حمام، فضای نشیمن و برخی بالکن‌ها است. برای انتخاب این مدل سنگ حتما از افراد مجرب مشاوره بگیرید که متناسب با محیط مورد نظر باشد. 

4.4/5 - (11 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید