دوزادهمین نمایشگاه سنگ های تزئینی و ماشین آلات تهران ۱۴۰۱

دوزادهمین نمایشگاه سنگ های تزئینی و ماشین آلات تهران ۱۴۰۱

فهرست عناوین

نمایشگاه سنگ های تزئینی معدن، ماشین آلات و تجهیزات مربوطه در تاریخ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ پس از ۲ سال تاخیر برپا شد و در ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ به اتمام رسید. فعالان این حوزه صنعتی، تولیدکنندگان سنگ های تزئینی و ماشین آلات و تجهیزات صنعتی و صنایع مربوطه برای برپایی این نمایشگاه دور هم جمع شدند و با ارائه توانمندی و تولیدات خود، با پیشرفت‌های روز این صنعت بیش از پیش آشنا شدند.

با بکارگیری مصالح داخلی و بومی و متناسب با محیط زیست همراه با طول عمر بالا و زیبایی از هدف های همه فعالان صنعت ساختمان است که نمایشگاه سنگ تهران توانست برای رسیدن به این اهداف نقش خود را در معرفی بهتر صنعت سنگ ایران با بیش از ۶۰۰۰ کارخانه و ۱۲۰۰ معدن با تنوع بی نظیر ایفا نمود.

شرکت روشان روز از سال ۲۰۰۲، نمایندگی معتبرترین نمایشگاه های سنگ جهان همچون شانگهای، پکن، شیامن، شین دائو و یونفو در چین، نمایشگاه پیدرا در مادرید اسپانیا و نمایشگاه سنگ مسکو در روسیه را در ایران در اختیار داشته است و همچون سال های گذشته امسال نیز مجری برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ تهران در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران بود.

هدف اصلی نمایشگاه سنگ تهران حمایت از کالای ایرانی بود و امسال پس از دوسال، دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ های تزئینی، ماشین آلات و تجهیزات صنعتی و صنایع وابسته تهران برگزار شد و شاهد حضور و مشارکت قریب به ۲۰۰ شرکت داخلی بودیم. روز نخست این نمایشگاه به دلیل اینکه در وسط هفته برگزار میشد نسبت به روزهای دیگر از استقبال کمتری برخوردار بود ولی در روزهای آتی استقبال بسیار پرشور بود و بازدیدکنندگان از این دوره نمایشگاه بسیار راضی بودند.

هر چند صنعت سنگ کشور در سال‌های اخیر به دلیل پاندمی ویروس کرونا با مسائل و مشکلات جدی روبرو شد اما ایران همچنان جزو چند کشور اصلی تولیدکننده و صادرکننده بزرگ سنگ در جهان به شمار می‌رود.

غرفه مارامو در دوزادهمین نمایگاه سنگ تهران

شرکت مارامو تولید کننده انواع توری فایبرگلاس با انواع مش ها و چسب اپوکسی سنگ نیز در این نمایشگاه حضوری فعال داشت؛ تا محصولات خود را به بازدیدکنندگان و افرادی که در این صنعت فعالیت میکنند آشنا کنند.

برای سفارش انواع توری فایبرگلاس کلیک کنید.

برای کسب اطلاعات و کاربرد تور فایبرگلاس کلیک کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر که در مورد آموزش نصب توری فایبرگلاس کلیک کنید.

از اولین روز نمایشگاه استقبال کمی شد چون افتتاحیه روز دوشنبه بعد از چند روز تعطیلی بود. هرچه به روز اختتامیه نمایشگاه یعنی جمعه نزدیک میشدیم بازدیدکنندگان بیشتری از سراسر کشور جهت بازدید از نمایشگاه مشارکت کردند. در این نمایشگاه بازرگانان و تولیدکنندگان صنعت سنگ با یکدیگر ملاقات کردند و جلسه برگزار کردند تا با جدیدترین تکنولوژی و دست آوردهای یکدیگر بیشتر آشنا شوند. در این بین غرفه بازرگانی طهرانی تولیدات و محصولات خود را برای بازید کنندگان متخصص و غیر متخصصی معرفی میکرد.

معرفی محصولات ماتور (mytor)

توری فایبرگلاس گچکاری

برای کسب اطلاع از نحوه کاربرد توری مش فایبرگلاس در گچکاری کلیک کنید.

جهت آشنایی با جزییات استفاده از توری فایبرگلاس در سیمانکاری کلیک کنید.

برای یادگیری درباره استفاده توری مش فایبرگلاس در دیوار و سیستم گچ های خشک درای وال کلیک کنید.

برای آشنایی و خرید توری وکیوم کوپ کلیک کنید.

توری پشت سنگ برای افزایش استحکام سنگ های ساختمانی و تزیینی استفاده میشود.

نمایشگاه بین المللی سنگ تهران-سالن 38

جلوه دهنده- مارامو

سنگ در اثر تغییرات محیطی و زمانی ممکن است جلوه و رنگ خود را از دست بدهد. در این حالت معمولا افراد سنگ را تعویض میکنند اما کسانی از سنگ اطلاعاتی دارند میدانند که این مشکلات سنگ را با مواد صنعتی میتوان برطرف کرد.

افراد متخصص در حوزه گچکاری از توری فایبرگلاس گچکاری برای استحکام بخشیدن به سازه ها استفاده میکنند. درنتیجه بهتر است قبل از گچ کاری یا برای پوشاندن ترک ها و درزهای سازه ها، از توری فایبرگلاس استفاده کنید. برای سفارش توری فایبرگلاس گچکاری تماس بگیرید.

در دوازدهمین دوره نمایشگاه سنگ های تزئینی بین المللی تهران شرکت های بزرگی مشارکت و محصولات خود را عرضه کردند. در این دوره از نمایشگاه شاهد حضور تولیدکنندگان و بازرگانان در سالن های ۳۵، ۳۸، ۳۸ آ و ۴۰ بودیم.

دلایل برگزاری نمایشگاه بین المللی سنگهای تزئینی، معدن، ماشین آلات و تجهیزات مربوطه ایران تهران ۱۴۰۱

  • افزایش مبادلات بازرگانی خارجی
  • توسعه‌ی همکاری‌های اقتصادی درونی و بیرونی صنف و صنعت سنگ
  • ایجاد رقابت سالم داخلی و بین‌المللی
  • تبادل اطلاعات و دانش فنی در همه‌ی زمینه‌های صنعت سنگ
  • انتقال تکنولوژی
  • توسعه و گسترش ارتباطات بین‌المللی
  • توسعه و گسترش خدمات نرم‌افزاری، فنی و مهندسی سنگ در داخل و تلاش برای صادرات آن
  • توسعه‌ی اطلاعات و آموزش عمومی بازدیدکنندگان

چرا باید از نمایشگاه بین المللی سنگهای تزئینی، معدن، ماشین آلات و تجهیزات مربوطه تهران بازدید کنید؟

نمایشگاه بین المللی سنگهای تزئینی، معدن، ماشین آلات و تجهیزات ساختمانی تهران، یکی از قدیمی ترین، بزرگترین و معتبرترین نمایشگاه های ایران است. خریداران از تمام شهرهای ایران در این نمایشگاه شرکت میکنند و تولید کنندگان هم به نوبه خود وظیفه مهمی برای توزیع و معرفی خدمات و محصولات دارند.

در این چند سال، تولید کنندگان پیشرو صنعت سنگهای تزئینی، معدن، ماشین آلات برای ملاقات با شرکای جدید مثل شما در نمایشگاه بین المللی سنگهای تزئینی، معدن، ماشین آلات و تجهیزات مربوطه تهران منتظر هستند، تا روابط جدیدی را در این چارچوب امضا کنند.

تاریخچه نمایشگاه سنگ

تاریخ برگزاری نمایشگاه‌ها معمولا با تاریخ بازرگانی و تجارت بشر مرتبط بوده است.  بازارهای مکاره تقریبا از ۶۰۰۰ سال پیش فعالیت داشته‌است. مردمان فنیقی را به عنوان بزرگترین بازرگانان زمان خود میشناسند که نخستین نمایشگاه‌ها را در ۲۸۰۰ سال پیش از میلاد برگزار میکردند. فنیقی‌ها کالاهای مختلف را با کشتی به سرزمین‌های دیگر می‌برند و در آنجا برای عموم به نمایش می‌گذاشتند. با تحولاتی که در دوران نوزایی و انقلاب صنعتیشکل گرفت، رفته رفته نمایشگاه‌ها بهتر و بهتر برگزار شدند و به گونه نمایشگاه های فصلی، محلی، منطقه‌ای و جهانی تبدیل و معروف شد. در سال ۱۸۳۰ نمایشگاهی بین المللی در پاریس فرانسه برپا شد که از کشورهای مختلف دنیا در آن شرکت کردند و در مهندس سازنده ایفل، باپرچ (برج ایفل) را در حین برگزاری نمایشگاه برای نمایش شکوه قدرت و پیشترفت صنعتی فرانسه به جهانیان معرفی کرد. از این دست نمایشگاه در سال ۱۸۷۹ میلادی در سیدنی و در سال ۱۸۸۰ میلادی در شهر ملبورن برگزار شد. جالب است بدانید که در آن زمان از عمر شهر ملبورن چیزی حدود پنجاه سال گذشته بود. براساس گزارش، از این دو نمایشگاه ۴ میلیون تن بازدید کردند که برای کشور جوانی مثل استرالیا یک دست آورد بزرگ بود. در سال‌های بعدی نمایشگاه‌های متعدد دیگری نیز برگزار شدند که می‌توان به نمایشگاه جهانی در کشورهای آمریکا، انگلیس، ژاپن و … اشاره کرد. در ایران نیز بیشترین نمایشگاه‌ ها در کنار بندرهای بزرگ یا شهرهای بزرگ که در مسیر کاروانها بودند برگزار می‌شدند. یکی از این مسیرها که مسیرعبور تجار و بازرگانان به نام جاده ابریشم بود، نمایشگاه بر پا می‌شد. در دوره  حکومت صفویان بازاری به سبک و سیاق نمایشگاه، در اصفهان تشکیل شد، همچنین در دوره قاجار با تلاش های عباس میرزا نمایشگاه بزرگی در تبریز برگزار شد که در آن سازه های ایران به نمایش درآمد، در این نمایشگاه تجاری از روسیه و عثمانی سابق نیز حضور داشتند. ایران نیز برای اولین بار در نمایشگاهی خارج از کشور در سال ۱۸۵۱ در نمایشگاه کاخ بلورین لندن رخ داد شرکت کرد. باتوجه به مستندات، امیر کبیر از صنعتگران کشور خواست تا ضمن شرکت در این نمایشگاه، کالاهای ایرانی مانند پارچه‌های قلمکار، فرش و صنایع دستی، کاشی و انواع خشکبار را به نمایش بگذارند. در سال ۱۳۴۳ قانون تشکیل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی تصویب و در سال ۱۳۴۸ نمایشگاه بین‌المللی آسیایی با مشارکت ۳۳ کشور در شهر تهران برگزار شد. بعد از برگزاری سه نمایشگاه بزرگ آسیایی در سال ۱۳۵۲ نخستین نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد. تا سال ۱۳۷۹، بیست و شش نمایشگاه بین‌المللی بازرگانی در تهران برپا شد و از سال ۱۳۸۰ بطور کاملا تخصصی برگزار می‌شود.

4.2/5 - (11 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید