توری فایبرگلاس عایق رطوبتی

توری فایبرگلاس عایق رطوبتی

توری فایبرگلاس عایق رطوبتی
فهرست عناوین

تکنیک های مختلفی برای عایق سازی و آب بندی استخرها و مکان هایی که در معرض آب هستند وجود دارند؛ یکی از بهترین روش ها، استفاده از توری فایبرگلاس برای آب بندی و عایق سازی رطوبتی باشد. توری فایبرگلاس آببندی یا همان توری فایبر گلاس عایق رطوبتی، از الیاف شیشه ای و مواد پلیمری تولید شده است.

الیاف شیشه ای مقاومت خوبی در برابر رطوبت دارند و به راحتی دچار مشکل نخواهند شد. اما برای اینکه مقاومت این الیاف در مقابل رطوبت افزایش پیدا کند، یک لایه از رزین نیز روی این توری فایبرگلاس قرار می گیرد که می تواند باعث بهبود شرایط آب بندی این توری ها شود. در ادامه با مزایا و کاربردهای توری عایق رطوبتی می پردازیم.

ویژگی و مزایای توری عایق رطوبتی

این نوع توری در ابعاد و گرماژهای مختلف با توجه به نیاز مشتری در بازار عرضه می شود. توری مش عایق رطوبتی پیوند محکمی با مواد ایجاد می کنند.

مزایای توری عایق رطوبتی

  • انعطاف پذیری مناسب
  • مقام در برابرسرما و گرما
  • مقاوم در برابر قلیا
  • سبک وزن
  • نصب آسان
  • تاروپود محکم
  • عمر طولانی
  • خاصیت ضد قارچ، ضد باکتری و ضد جلبک
  • زمان اجرای کوتاه

کاربردهای توری فایبرگلاس عایق رطوبتی

توری عایق رطوبتی باتوجه به ویژگی های منحصربه فردی که دارد برای مصارف زیادی به کار می رود. توری های فایبرگلاس آب بندی به دلیل وزن سبک و قیمت مناسبی که دارند، می توانند برای انواع سازه ها از جمله استخرها، دیوارهای در معرض رطوبت و … مورد استفاده قرار گیرند. این توری ها طول عمر بسیار زیادی خواهند داشت. به همین خاطر، حتی پس از تخریب سازه و استخر، نیازی به تعویض توری های فایبرگلاس نخواهید داشت.

توری عایق رطوبتی جهت عایق کاری استخرها

استخرهای شنا و پرورش آبزیان در اثر تماس زیاد با آب به تدریج  با مشکل ترک و شکاف وکم آب شدن روبرو می شود، بنابراین استفاده از توری فایبرگلاس به دلیل بالابردن مقاومت کششی و فشاری و هیدرولیکی می تواند به عنوان گزینه مناسبی برای زیر سازی باشد که پیوند محکمی با مصالح دارد و پاسخگویی مطمئن برای تقویت مواد به کار می رود. همچنین با استفاده از توری عایق رطوبتی ماندگاری رنگ استخر هم افزایش می یابد به دلیل اینکه پیوند محکمی با رنگ پلی مری برقرار می کند.

توری عایق رطوبتی جهت ایزولاسیون پشت بام

توری عایق رطوبتی جهت ایزولاسیون  پشت بام

از توری فایبرگلاس برای عایق بندی و ایزولاسیون سطحی مانند پشت بام استفاده کرد، این نوع مش به دلیل طراحی خاص، توانایی تحمل فشار هیدرولیکی بالایی دارد و مقاومت خمشی و کششی بالایی دارد و میتواند به راحتی کنج ها و گوشه ها را پوشش دهد، این نوع مش به عنوان جایگزین ایزوگام و قیر می باشد.

نانو پلیمر جایگزین ایزوگام هست و به صورت ترکیبی با سیمان به همراه توری فایبرگلاس بر روی انواع سطوح ساختمانی همچنین برای آب بندی هر نوع  سطحی قابل اجرا می باشد.

مراکز تولید توری فایبرگلاس

توری فایبرگلاس محصول وارداتی می باشد که بسیاری از کشور های تولید کنندگان توری فایبرگلاس می باشد کشور چین بعنوان یکی منبع اصلی این محصول می باشد و اهداف آنها کمک به افزایش مقاومت سازه ها و عایق کاری سازه های مرطوب می باشد.

نتیجه گیری

یکی از مسائل مهم  برای جلوگیری از آسیب به سازه های مرطوب که باید به آن توجه داشته باشیم. عایق سازی این سازه هاست. عایق سازی دیوارها، استخرها و … در اکثر موارد حائز اهمیت بوده و باید با روش های مناسبی انجام شود. در صورتی که متریال ها و مواد شیمیایی مختلفی در یک سازه استخری و مرطوب وجود داشته باشند، بهترین روش جهت برای آب بندی سازه استخری استفاده از توری فایبرگلاس است.

چرا که این توری ها مقاومت بالایی در مقابل مواد شیمیایی دارند. یکی دیگر از مزایای این توری ها که باعث افزایش امنیت سازه های مرطوب نیز می شود، خاصیت عایق الکتریکی خوب آنهاست. به همین دلیل، می توان این توری ها را جهت جلوگیری از ورود جریان الکتریکی به سازه های مرطوب و برق گرفتگی مورد استفاده قرار داد.

سوالات متداول

۱- توری فایبر گلاس عایق رطوبتی در ایران تولید می شود؟

خیر، توری فایبرگلاس یک محصول کاملا وارداتی است و در ایران تولید نمی شود.

۲- توری فایبرگلاس عایق رطوبتی چه مکان هایی کاربرد دارد؟

در استخرها و دیوار ها و سایر مکان هایی که در معرض رطوبت هستند.

5/5 - (21 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید