الیاف شیشه مش AR مقاوم به قلیا

الیاف شیشه مش AR مقاوم به قلیا

الیاف شیشه مقاوم به قلیا AR
فهرست عناوین

مش AR یک محصول کاربردی و ایده‌آل در ساخت‌ وسازهای عمرانی است که به طور معمول به‌عنوان لایه مقاوم کننده در آب‌بندی ها، مسلح کردن دیوارها و تقویت پوشش‌های گچی یا سیمانی استفاده می‌شود.

کاربرد مش AR

مش AR مناسب برای ترمیم سطوح بتن و درزها و شکاف‌ها می‌باشد. این مش برای تقویت و تثبیت مواد عایق پایه قیری نیز کاربرد دارد. باعث تقویت نقاط برشکاری شده بر روی دیوارها جهت عبور تاسیسات برقی و مکانیکی است. مناسب و کاربردی برای تقویت اتصالات و نقاط تلاقی دیوارهاست. از مصالح و ساخت‌وسازهایی که از دو متریال با دو جنس مختلف استفاده می‌کنند مانع ترک بین دوجنس غیر  هم‌جنس می‌شوند مثلاً وقتی دیوار به وال پست یا ستون فلزی می‌چسبد.

این مش با نوع ساختار پوششی و مقاومتی که دارد امکان استفاده از لایه‌های نازک‌تر ملات و پلاستر در دیوارها و کف‌ها را ایجاد کرده و پیوستگی بیشتری بین ملات ایجاد می‌کنند.

ازآنجاکه یکی از روش‌های به‌ روز مسلح‌ سازی دیوارهای غیر سازه‌ای مطابق با پیوست۶ ویرایش چهارم استاندارد  2800_ زلزله پوشش دوطرفه تمام یا بخشی از دیوارها با الیاف شیشه می‌باشند. استفاده از مش AR که مقاوم به قلیا می‌باشد یکی از الزامات است که امروز این محصول در سبد کالای مصرفی معماران و پیمانکاران ساختمان قرار گرفته است.

با در نظر گرفتن و الزامی شدن این استاندارد و استفاده از مش AR در سازه‌ها این نکته که پیمانکاران و معماران می‌توانند وال پست‌های افقی به عمودی را حذف کنند میتواند مورد توجه قرار بگیرد چون هم صرفه اقتصادی دارد و هم کاهش هزینه‌های اجرایی را بدنبال خواهد داشت.

کاربرد مش AR

مهم‌ترین نوع اجرا این مش این است که در بین لایه عایق یا پلاستر قرار بگیرد. برای این نوع اجرا لازم است ابتدا نصف ضخامت نهایی لایه را اجرا کرده و مش را با فشار دست و بعد ماله  به داخل پوشش هدایت کرده و فشار داده  سپس الباقی متریال را تا جایی‌ که مش دیده نشود بر روی سطوح اجرا کرده و طبق تحقیقات و آزمایشاتی که بر روی مقاومت کششی مش AR انجام‌شده با کاربرد این مش بر روی سازه‌ها به‌عنوان نگهدارنده بنا و دیوار دیگر نیازی به وال پست فلزی و میلگرد بستر و اتصالات فلزی نداریم.

این مش در ساختار بند بافته‌ شده و سپس با لاتکس اکرلیک  یا SBR پوشانده می‌شود. به دلیل نوع پوشش قلیایی آن حتی پس‌ از مدت طولانی غوطه‌ ور شدن در سیمان و ترکیبات مشابه مقاومت خود را از دست نداده و حتی باعث تقویت‌ شدن مصالح و ترکیبات دیگر می‌شود. پس این مش گران نیست پول اندک پرداخت کردیم سود کلان بردیم.

عمده تولیدکننده این نوع مش کشور چین است. مش AR در واکنش های شيميايی شرکت نکرده پس دلیل استحکام و ماندگاری بسیار بالای آن می‌تواند عدم شرکت در واکنش‌های شیمیایی باشد اما با شرکت در واکنش‌های بین مواد باعث استحکام آن‌ها شده. در مراحل ساخت مش AR از هیدروکسید آلکانی  کلرید و سولفات استفاده می‌کنند و این ترکیبات باعث خاصیت ضد قلیایی آن می‌شود و این یک مزیت بسیار بالا برای این مش می‌باشد.

ویژگی مش AR

این تور با توجه به این‌که انعطاف‌پذیری بالایی دارد بهبود شکل‌پذیری و افزایش مقاومت خمشی تاق‌ها و سقف‌های گنبدی کاربرد دارد. در تولید مش AR با اضافه کردن دی‌اکسید زیرکونیوم پایایی الیاف تولیدی دربرابر محیط‌های قلیایی و به‌ویژه بتن افزایش می‌یابد. این الیاف شیشه با ایجاد یکپارچگی در بتن خصوصیات آن را به‌ نحو قابل‌ توجهی بهبود می‌بخشد.

عموماً در بتن مسلح شده با الیاف شیشه از میلگرد استفاده نمی‌کنند اما به دلیل پخش شدن الیاف در تمام نقاط و جهات بتن از مقاومت خمشی بسیار بالایی برخوردار می‌شود که همین امر منجر به کاهش ضخامت و وزن بتن می‌شود. پس کم بودن وزن المان ‌های تولید شده با توجه به ضخامت کم آن‌ها اهمیت دارد.

این محصول در ترکیب با متریال دیگر در ترمیم و احیای بتن آسیب‌ دیده و قدیمی، کف‌سازی کارخانه‌های مواد غذایی منجمد و کارخانه‌هایی که به نوعی با مواد شیمیایی در ارتباط هستند و حتی عرشه و پل کاربرد دارد.

الیاف شیشه ای فایبر گلاس

مزایای مش AR

این  مش مانع از رشد ترک‌های انقباضی و جمع شدگی بتن که از زمان بتن‌ریزی اتفاق می‌افتد می‌شود و باعث کاهش آب انداختن و جداشدگی بتن می‌شوند و حتی به پخش شدگی یکنواخت در بتن کمک می‌کند. مش AR به‌عنوان مش کامپوزیتی شیشه در سیستم مقاوم در برابر مواد قلیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این الیاف شیشه مقاوم در برابر قلیایی یک محصول ایده‌آل در ساخت و سازهای عمرانی بوده که به‌ طور متداول به‌عنوان یک‌لایه مقاوم کننده که در برابر مواد قلیایی هم مقاوم است در آب‌بندی ها مسلح کردن دیوارها و تقویت پوششی های گچی و سیمانی استفاده می‌شود یکی از موارد گسترده مش AR در ساختمان‌سازی است.

بتن در مقابل تنش‌ها قابلیت کششی نسبتاً پایینی دارد که با استفاده از مش AR به‌عنوان یک عایق بازده  استحکامی بتن ها تا حدود زیادی افزایش پیدا می‌کند. این مش با توجه به شکل هندسی آن سبب افزایش مقاومت شبکه‌ای هم می‌شود. همین امر موجب سرعت اجرای عملیات ساخت‌وساز هم می‌شود و خود این‌موضوع سبب کاهش مقدار قابل‌توجهی در هزینه‌ها هم می‌شود.

مزایای مش AR

مش AR مقاومت بسیار بالایی در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی دارد. این مش پاسخ‌گو به استانداردهای ساختمانی و به‌عنوان ۱ نگهدارنده فونداسیون بتن ایفای نقش می‌کنند و حتی باعث افزایش استحکام و دوام و طول عمرساختمان هم می‌شود. همچنین میتوان در توری فایبرگلاس از این مش استفاده کرد.

استفاده از مش در سال‌های آتی جزو استانداردهای ساخت‌وساز شده و از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد شد. برای شما این‌جا ۱ مثال ذکر می‌کنم که به اهمیت استفاده از این مش اشاره‌ ی بیشتری داشته باشم. در واقع بتن مسلح که ترکیب بتن و میل‌گرد می‌باشد تحمل بار زیاد را ندارد چون مقاومت کششی زیادی ندارد.

پس استفاده از آن با توجه به مقاومت کششی بسیار بالا و عدم خوردگی آن در ملات در ساختمان‌سازی با گسترش و مصرف بیشتری روبرو خواهد شد. باز در این‌جا متذکر می‌شویم استفاده از مش AR باعث سرعت بخشیدن به عملیات ساخت‌ وساز و حتی جلوگیری از اتلاف برخی هزینه‌ها و مقرون‌به‌صرفه بودن آن در عملیات ساخت‌ وساز می‌شود.

این مش در مقایسه با کارایی که دارد اصلا گران نیست. پس ساخت‌ وسازهای ما را با استانداردهای متداول و معمول نسازیم. رعایت یک سری اصول و استفاده از یکسری متریال در سازه ها و عملیات ساخت‌ وساز نه‌تنها عمر سازه را بالا می‌برد بلکه آن را ایمن هم می‌کند.

آیا مش AR در ایران تولید میشود؟

این محصول وارداتی هست و به‌هیچ‌عنوان در ایران تولید نمی‌شود.

آیا این محصول گران قیمت است؟

مش AR قیمت بالا و گرانی ندارد. با حذف سازه‌های دیگر مثل وال پست‌ها و میل‌گرد مقرون‌ به‌ صرفه نیز می‌باشد.

آیا میتوان از این مش در توری فایبرگلاس استفاده کرد؟

بله. یکی از مصارف آن در توری فایبرگلاس است.

5/5 - (1 امتیاز)

این پست دارای 2 دیدگاه است

  1. Reza

    AR fiberglass mesh

  2. Reza

    AR fiberglass mesh high quality

دیدگاهتان را بنویسید