منظور از توری سنگ، مشی است که به منظور استحکام بخشی پشت سنگ تایل یا اسلب چسبانده می‌شود. برای سفارش یا استعلام قیمت مش با ما تماس بگیرید.

اگر هم تفاوت سنگ اسلب و تایل را نمی‌دانید و نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد این سنگ‌ها و توری مناسب برای فرآوری هر کدام دارید، ادامه این صفحه را مطالعه کنید. تمام اطلاعات مورد نیاز در مورد استحکام بخشی به سنگ‌های اسلب و تایل با توری فایبرگلاس در ادامه توضیح داده شده است.

خرید توری اسلب و تایل - استعلام قیمت توری پشت سنگ

قیمت توری سنگ اسلب و تایل بر اساس فاکتور‌های زیادی تعیین می‌شود. در نتیجه برای قیمت، مقدار دقیقی نمی‌توانیم اینجا بنویسیم. پیش از خرید جهت دریافت مشاوره و استعلام قیمت با ما تماس بگیرید.

سنگ اسلب چیست؟


اسلب در لغت به معنای برگه یا ورق است. اسلب یکی از روش‌های جدید در فرآوری سنگ است. در این روش، سنگ کوپ (سنگ خام) ورقه ورقه می‌شود. با استفاده از اره‌های مخصوص و وایرکات‌ها، به صورت رفت و برگشتی این ورقه‌ها بریده می‌شوند. ابعاد سنگ‌ اسلب در مقایسه با سنگ تایل بزرگ‌تر است.

وزن سنگ اسلب نیز بستگی به اندازه و نوع سنگ دارد. به طور مثال یک سنگ در ابعاد ۲ متر در ۲ متر، حدود ۲۰۰ کیلوگرم وزن دارد. از ویژگی‌های این سنگ می‌توانیم به زیبایی آن‌ها و استحکام خوب (در صورت استفاده از توری) اشاره کنیم. سنگ اسلب براساس کاربرد، کیفیت، طبیعی و مصنوعی بودن قیمت‌های متنوعی دارد.‌

کاربرد‌ها

همانطور که گفتیم، امروزه از سنگ‌های اسلب استفاده‌های زیادی می‌شود. طراحان از این سنگ‌ها در مواردی مانند:

  • سنگ اسلب پشت تلوزیون
  • دیواره شومینه
  • دیواره آسانسور
  • دیواره، کابینت و کانترشاپ آشپزخانه‌ها
  • دیواره استخر‌ها
  • نمای مراکز تجاری و فروشگاه‌های لوکس
  • تزئین نمای دیوار تالار و هر مکانی که نیاز به طراحی لوکس داشته باشد.
  • سرویس‌های بهداشتی و حمام‌های لوکس

برای آشنایی بیشتر با سنگ‌های اسلب مطلب «صفر تا صد سنگ اسلب (از معرفی تا خرید و قیمت)» را مطالعه کنید.

سنگ تایل چیست؟


رایج‌ترین و پرکاربرد‌ترین سنگ در ساختمان سازی است. این سنگ‌ها را به شکل مربع یا مستطیل در خانه‌هایمان دیده‌‎ایم. از سنگ‌های تایل بیشتر در دیوار، سقف و کف استفاده می‌شود. در لغت معنی سنگ تایل را می‌توانیم به سنگ‌های بریده شده ترجمه کنیم.

سنگ تایل سفید در کارخانه

مراحل ساخت سنگ تایل

  1. سنگ از معدن خارج می‌شود.
  2. در کارخانه با اندازه‌های مشخص برش داده می‌شود.
  3. جلا داده می‌شوند.
  4. لبه‌ها تراشیده می‌شوند.

انواع سنگ تایل

  • سنگ مرمر
  • سنگ مرمریت
  • سنگ گرانیت
  • سنگ آهک
  • سنگ تراورتن
  • سنگ کوارتز

کاربرد سنگ‌های تایل

ابعاد سنگ تایل بر اساس کاربرد آن تعیین می‌شود. در کاربردهایی مثل کاربردهای ساختمانی گاهی نمی‌توان از سنگ بزرگ مانند سنگ اسلب استفاده کرد. لذا در این موارد سنگ اسلب که ابعاد به مراتب کم‌تری دارد. بهترین گزینه است. تنها باید دقت داشته باشید که از توری مناسب برای چسباندن پشت سنگ استفاده کنید. استفاده از توری همانطور که گفتیم موجب استحکام بیشتر سنگ می‌شود. همچنین از ترک و شکستگی در آینده جلوگیری می‌کند. این سنگ استفاده‌های تجاری، اداری و دکوراسیون‌های داخلی دارد.

کدام توری مناسب سنگ اسلب است؟


توری‌های فایبرگلاس در عرض‌های گوناگون از یک متر تا دو متر برای سنگ‌های اسلب و سایر سنگ‌ها ساخته می‌شوند. به طور کلی توری‌هایی که برای سنگ اسلب می‌توانید استفاده کنید، کمی پایین‌تر عنوان شده است. این توری‌ها دارای سه مشخصه عرض، وزن و ابعاد چشمه هستند. توری‌های پشت سنگ اسلب در عرض‌های ۲ متر یا یک متر تولید می‌شوند. اندازه چشمه هم به ملی‌متر معمولا بیان می‌شود. همچنین وزنی که برای هر توری عنوان شده است، وزن توری در یک متر مربع است. برای نصب توری برای سنگ اسلب، از توری‌های زیر می‌توانید، استفاده کنید. این توری‌ها بر اساس ابعاد چشمه و وزن طبقه بندی شده‌اند. عرض آن‌ها هم، همانطور که گفتیم دو متر یا یک متر است.

نمونه توری پشت سنگ اسلب

تصاویر زیر نمونه‌های استفاده از توری جهت استحکام بخشی به سنگ های اسلب است. توری هایی استفاده شده همه از برندهای معروف MARAMO و MASSIMO هستند. تصاویر زیر نمونه اجرای توری پشت سنگ اسلب در کاخانه است. (با کلیک روی هر کدام تصویر را در سایز بزرگ‌تر مشاهده کنید.)

توری ۳*۳

این توری با عرض‌های ۱۰۰، ۱۲۰، ۱۴۰، ۱۵۰، ۱۶۰، ۱۷۰، ۱۸۰، ۱۹۰ و ۲۰۰ سانتی‌متر موجود است. وزن این توری ۶۵ گرم در یک متر مربع است.

توری 3 در 3

توری ۴*۴

این توری با عرض‌های ۱۲۰، ۱۴۰، ۱۵۰، ۱۶۰، ۱۷۰، ۱۸۰، ۱۹۰ و ۲۰۰ سانتی‌متر موجود است. وزن این توری ۷۵ گرم در یک متر مربع است.

توری 4 در 4

توری ۹*۷

این توری با عرض‌های ۱۴۰، ۱۵۰، ۱۶۰، ۱۷۰، ۱۸۰، ۱۹۰ و ۲۰۰ سانتی‌متر موجود است. وزن این توری ۷۵ گرم در یک متر مربع است.

توری 7 در 9

توری ۱*۲

این توری با عرض‌های ۱۰۰ و ۱۲۰ سانتی‌متر موجود است. وزن این توری ۷۵ گرم در یک متر مربع است.

توری پشت سنگ 2 در 1

توری مناسب سنگ تایل چیست؟


این توری جهت فرآوری سنگ تایل مورد استفاده قرار می‌گیرد. سنگ‌های تایل معمولا در اندازه‌های ۶۰ و ۸۰ سانتی‌متر تولید می‌شوند. به همین دلیل اندازه توری فایبرگلاس مورد استفاده برای سنگ‌های تایل، ۶۰ و ۸۰ سانتی‌متر و ۶۵ گرمی است. همچنین چشمی آن ۳ در ۳ میلی‎‌متر است.

پس اگر برای سنگ تایل قصد سفارش توری فایبرگلاس دارید، باید از:

  • توری ۶۵ گرمی – ۳*۳ – ۶۰ سانتی‌متری
  • توری ۶۵ گرمی – ۳*۳ – ۸۰ سانتی‌متری

استفاده کنید. در تصاویر بالا چند نمونه از توری های مورد استفاده برای سنگ‌های تایل را می‌توانید مشاهده کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این محصولات می‌توانید با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره‌مند شوید.