رزین پشت سنگ

رزین پشت سنگ

رزین اپوکسی پشت سنگ مارامو
فهرست عناوین

در صنعت سنگ برای فرآوری اسلب و سنگ های تایل باتوجه به میزان ترگ (رگه) و شکنندگی سنگ ها مراحل متفاوتی در فرآوری انجام میشود. در تولید سنگ هایی که رگه دار هستند برای ایجاد استحکام لازم جهت فرآوری سنگ میبایست مقاوم سازی انجام شود. برای این منظور از انواع رزینهای پلیمری استفاده میشود.

رزین های پلی استر با توجه به قیمت پایینتر میتوانند انتخاب اول برای سنگ ها با شکستگی کمتر باشد اما برای سنگ های حساس تر و یا فرآوری با کیفیت بالاتر می بایست از رزین های اپوکسی استفاده شود.

رزین های پلی استر غیر اشبا در کشور توسط شرکتهای بسیاری تولید میشود و در صنایع بسیاری مورد استفاده قرار میگیرد. در صنعت سنگ نیز برای تولید ماستیک، تولید چسب سنگ و چسب مرمر و همچنین خمیر بقچه کردن کوپ سنگ استفاده میشود.

علاوه بر موارد ذکر شده از رزین پلی استر برای مقاوم سازی پشت سنگ های مرمریت که استحکام نسبتا بالاتری دارند نیز استفاده میشود. علت اصلی این انتخاب سرعت خشک شدن بالا و همچنین ارزان بودن این رزین ها می باشد. 

در کارخانجات سنگبری که از رزین پلی استر جهت مقاوم سازی سنگ استفاده میشود معمولا از توری فایبرگلاس ۷۵ گرمی استفاده میکنند. زیرا این طوری ها نسبت به مش های فایبرگلاس ۶۰ و ۶۵ گرمی میزان رزین مصرفی بالاتری دارند که کارخانه دارها بر این باورند که این افزایش مصرف رزین پلی استر موجب بالا رفتن استحکام سنگ میشود.

استفاده از توری فایبرگلاس مناسب و با کیفیت که همخوانی با رزین پشت سنگ داشته باشد و همچنین رزین مناسب سنگ مورد نظر قسمت مهم کار میباشد.

برای دریافت مشاوره خرید توری فایبرگلاس کلیک کنید.

در هر صورت رزین پشت سنگ پلی استر نسبت به اپوکسی خیلی ارزانتر میباشد ولی برای فرآوری های معمولی و سنگ های با شکستگی کمتر قابل استفاده می باشد.

رزین اپوکسی پشت سنگ مارامو

کابرد رزین اپوکسی پشت سنگ

این رزین ها که از خانواده اپوکسی رزین ها هستند در واقع گرید بالاتری از پلیمرها در مقایسه با پلی استرها هستند. در حال حاضر شرکتهای مختلفی در داخل رزین های اپوکسی پشت سنگ را تولید میکنند که تمامی آنها تولید محصول را با ترکیب مواد ولیه پتروشیمی انجام میدهند. در واقع همه آنها با فرمول های شیمیایی که بدست آورده اند محصولات متفاوتی را عرضه میکنند. گروه تولیدی صنعتی مرامو یکی از مجموعه های پیشرو در این عرصه می باشد. این گروه با اتکا به دانش فنی بالا، شرکای تجاری معتبر در ایتالیا و چین دارد و همچنین با تجربه بسیار زیاد در این حوزه فعال میباشد.

تولید رزین اپوکسی پشت سنگ

برند مارامو در واقع اولین محصول اپوکسی تولید شده در داخل کشور مخصوص سنگبری و فرآوری سنگ میباشد. این مجموعه اولین بار در سال ۱۳۸۵ اقدام به معرفی و عرضه رزین های اپوکسی فرموله شده برای کارخانجات سنگبری نمود. در آن زمان تعداد انگشت شماری از کارخانجات سنگبری از رزین های اپوکسی ایتالیایی و اسپانیایی استفاده میکردند. علت آن نیز حساسیت به فرآوری با کیفیت بالا جهت صادرات سنگ بوده است. در آن زمان جناب دکتر رضا طهرانی که در حال حاضر مدیریت گروه صنعتی مارامو را عهده دار هستند. رزین های اپوکسی مورد نیاز کارخانجات سنگبری را از کشور اسپانیا تامین می نمودند. پس از تشدید تحریمهای اقتصادی علیه کشور عزیزمان ایران و محدودیتهای بانکی و اعتبارات اسناد بین المللی تصمیم به بومی سازی این محصولات گرفتند که در ابتدا ضمن عقد قرارداد با شرکتهای تولید کننده داخلی، با مهندسی معکوس محصولات اروپایی و همچنین استفاده از مشاور مجرب بین المللی توانستند واحد تولید رزین اپوکسی سنگ خود را با هدف تولید رزین اپوکسی سنگ آغاز نمودند که با توجه به دانش محور بودن این واحد براحتی توانستند در مدت زمانی کوتاه محصولات تخصصی را برای معادن و همچنین تجربه بسیار زیاد در این حوزه فعال میباشد. 

کارخانجات طراحی و تولید نمایند که در حال حاضر حدود ۴۰ کدمحصول اپوکسی رزین پشت سنگ و رول سنگ دارند.

شرکت ایتال ساب نماینده محصولات تیناکس، شرکت دکتر رزین و شرکت ولنتینو از فعالان قدیمی این حوزه می باشند. در کنار اپوکسی خوب ، انتاخب توری با کیفیت نیز به همان میزان حائز اهمیت است.

گروه تولیدی صنعتی مارامو در حال حاضر کلیه توری های مش فایبرگلاس مورد استفاده در صنعت سنگ را به طور کامل تامین نموده که مزیت آن در مقایسه با سایرین کیفیت بالاتر و قیمت تجاری این محصولات می باشد.

گروه صنعتی بازرگانی مارامو با ابتکار به تجربه و تخصص بالا که به واسطه قدمت حضور  و همچنین دانش فنی و مدیریتی بالا و فعالیت موازی در صنعت سنگ حاصل میگردد. در حال حاضر توانسته خود را در زمینه عرضه توری با کیفیت و تخصصی  در بین رقبا شاخص نماید. انواع توری پشت سنگ ۲ در ۱ مارامو، توری مش فایبرگلاس ۳در۳ مارامو، توری مش ۴در۴ و توری فایبرگلاس ۷در۹ در زمینه توری پشت سنگ، توری فایبرگلاس ۱۶۰ گرمی و توری مش سبز و همچنین توری بافت دوگانه جهت وکیوم کوپ سنگ و تزریق رزین اپوکسی داخل قله سنگ قابل سفارش می باشد. بدنیست بدانید که توری پشت سنگ فایبرگلاس در فرآوری سنگ های ساختمانی و تزئینی کاربردهای زیادی دارد.

همچنین الیاف حصیری ۲۰۰ گرمی، ۳۰۰ گرمی، الیاف حصیری ۴۰۰ گرمی، ۶۰۰ گرمی و ۸۰۰ گرمی نیز برای پیچیدن سنگ کوپ یا همان بقچه کردن کوپ سنگ مورد استفاده قرار میگیرد.

توری قنداق کردن سنگ هم که اصطلاح آن در بازار رایج هست همان توری الیاف حصیری مارامو میباشد.

خصوصیات رزین پشت سنگ

رزین پشت سنگ مارامو دارای درجه بندی های مختلف میباشد. رزین های رقیق که نفوذ بالاتری دارند. رزین پشت سنگ غلیظ که چسبندگی فوق العاده دارد و اپوکسی های زودگیر که در خانواده رزین پشت سنگ اپوکسی برای خطوط تولید کوتاه یا کارخانه هایی که به دنبال سرعت فرآوری بالا هستند.

در حال حاضر رزین های اکروپلیک و پلی پورتان در صنعت سنگ کاربردی ندارند اما پیش بینی میشود طی سال های آتی این رزین ها هم وارد صنعت بزرگ سنگ گردند.

5/5 - (2 امتیاز)

این پست دارای یک دیدگاه است

  1. MARAMO

    رزین اپوکسی کد ۵۰۱۱ مارامو برای چینی ازنا و الیگودرز

دیدگاهتان را بنویسید